One Direction Novell ♥

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

LWWY - Live While We're Young - "I think.."

Av Tilde & Moa - 31 juli 2013 15:39

Tidigare:

Jag log tacksamt och gick och slängde min mat som var kvar och vinka åt Josh en sista gång innan jag gick ut ur affären.

 

Josh's Perspektiv:


Wow. That girl is more beautiful than I did remember.

I like her, really much, but I can't ruin our friendship and tell her that, and I really wonder what Harry gonna think about that, I mean, that I like her, and maybe she thinks the same?

__________________________________________________________________________________

 


Cassie's Perspektiv:

Niall hade övertalat Harry att följa med in till hans lägenhet istället.


Jag gick fram till Harry och gav honom en stor kram samtidigt som jag sa:

"They're just friends Harry, she haven't seen him for a long time now, so of course she hugged him, she loves you, I promise that they're just friends."

"That hug looked like more than a friendship hug."


Dörren öppnades och där stod Vanessa, hon gick fram till Harry och tog hans hand, tillsammans gick dem in till sovrummet och man hörde när dem började prata.

Jag gick och satte mig i soffan igen och tryckte på play. 

Gossip girl började visas på tv:n igen. 

Jag hade sett på det innan men jag var tvungen att pausa.

Niall kom och satte sig bredvid mig i soffan med sin Iphone mitt framför ögonen.

"You can't put your Iphone away in at least a few minutes?"

Jag skrattade lite. 

"Sorry." 

Han la mobilen på bordet och log sitt alltid lika fina leende.


Niall's Perspektiv:

1 Timme senare -

Jag stod i köket och drack lite vatten, det var inte gott.

Vattnet var varmt nu på sommaren,och jag hatar att dricka varmt vatten.

Cassie kom in i köket och tog glaset ur min hand och precis när hon skulle börja dricka sa jag:

"It's warm."

Hon gjorde en grimas och ställde glaset på diskbänken bakom mig.

"I love you."

"And I love you."

Man kunde höra Vanessa och Harry gräla ända hit.

Cassie såg orolig ut.

Jag kramade henne och sa:

"Don't worry princess, it will be fine."


Cassie's Perspektiv:

"I go down to Starbucks and by some milkshake, do you also want one?"

"No, i'm fine."

"Okey then."

Jag gick till hallen och satte på mig skorna samtidigt som jag hörde Niall ropa från köket:

"Love you!"

Jag ropade tillbaks:

"Love you too!"


- Påväg till Starbucks -

Jag gick längs London's gator i det soliga vädret.

Det var nästan perfekt väder för stranden, om det inte hade blåst lite kallt hade det vart perfekt.

Medans jag gick tittade jag in i affärerna på min högra sida.

I ett skyltfönster såg jag en väldigt rosa kavaj, precis en sån som jag hade letat efter.

Jag kände mig tvingad att gå in och kolla om det fanns i min storlek, så jag gick in i butiken och letade upp kajaven.

Jag hade tur, det fanns en kvar i storlek S, jag tog med den till provrummet och provade den.

Den satt helt perfekt och jag var bara tvungen att köpa den.

Så jag gick fram till kassan och betalade, sen fortsatte jag att gå längs gatan, samtidigt som jag kollade in i affärerna igen.

Men plötsligt tog det stopp, och jag förstod att jag hade gått in i någon.

"I'm so sorry!" sa jag snabbt. 

"It's okey."

Jag kände igen den där rösten, jag hade hört den förut.

Jag tittade upp och blev helt svimfärdig när jag såg vem det var.

"Mum?.."

Jag kände att tårarna började komma, så jag vände mig om och började springa tillbaka.


Jag slet upp dörren. 

Harry satt bredvid Vanessa i soffan med armen runt om henne, verkar som det löste sig.

Och Niall satt bredvid. När han såg att jag gråt reste han sig upp och gick fram till mig, men jag buttade honom lite lätt åt sidan och gick fram till Vanessa.

Hon var den enda som visste hur mina föräldrar behandlade mig, hon var den enda som förstod mig nu.

"Cassie, whats wrong?"

"I think.."

"What?"

"I think I saw.."

"What do you think you saw?"

"I think I saw my mum.."

Jag kollade upp med tåriga ögon och våta kinder och jag möttes av tre förvånande ansikten..

___________________________________________________________________________________

Det känns ganska bra att vi är igång igen faktist   

 

XoXo Tilde

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde & Moa - 13 augusti 2013 10:34

Hejsan! Ville bara säga att det kommer antingen komma ut en eller två personliga beskrivningar idag, eller så kommer en imorn och en på torsdag, beroende lite på vad vi hinner med och så. Men de var bara de jag skulle säga.. Så hejjdåååå ;*** xo...

Av Tilde & Moa - 11 augusti 2013 20:00


  Cassie's Perspektiv: "Wow, he's so beautiful princess." Niall satt på en stol i vårt rum på passienthotellet, som var på sjukhuset i London. "He got's it from you." Niall kollade upp på mig och jag log. Jag packade ner dom sista sakerna oc...

Av Tilde & Moa - 9 augusti 2013 10:12

Tidigare: "What the hell are you doing?!" sa Niall med tårar i ögonen. "Exactly the same thing as you did to me with that stupid blonde girl with big boobs!" skrek jag. Jag kände hur det brände i ögon och tårar strömades ner för mina kinder. ...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 17:00


Tidigare: "Tell Harry it's over." sa jag och började gå upp till hotellet för att hämta mina saker, jag tänker fan inte dela rum med det där, äcklet!! Jag hörde Cassie säga något till dom andra innan hon sprang efter till mig,  "Vart ska du?" s...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 14:24

HejsanSvejsan!   Nu har vi en ny header här på bloggen, igen.. #bristpåliv  Såhär blev den.   Som ni säkert redan har sett, men yållå.  Personligen så blev jag rätt nöjd med den. Och sen har vi även bytt presentation's bild också.  ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards