One Direction Novell ♥

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

LWWY - Live While We're Young - 5 År Senare.

Av Tilde & Moa - 11 augusti 2013 20:00

 

Cassie's Perspektiv:

"Wow, he's so beautiful princess." Niall satt på en stol i vårt rum på passienthotellet, som var på sjukhuset i London.

"He got's it from you." Niall kollade upp på mig och jag log.

Jag packade ner dom sista sakerna och sa: Niall, can you on him some warm clothes? It's cold outside."

"Sure babe."


Niall satte på sig ytterkläderna medan jag spände fast våran son i bilbarnstolen. Jag tog upp honom och bad Niall om hjälp, eftersom jag fortfarande var svag efter förlossningen.


Vi parkerade bilen på uppfarten till vårt stora hus på hela tre våningar i västra London. Det var vitt och öppet med trädgårdsmöbler och trädgårdsdekorationer. Och på baksidan fanns en stor altan och en stor swimmingpool som vi inte använde nu eftersom att det var vinter.

Jag tog upp nycklarna ur min ficka och låste upp dörren.

Vi gick in och tog av oss ytterkläderna och Niall tog upp vår son.

Vi var påväg in till vardagsrummet när Harry och Vanessa plötsligt hoppade fram från ingenstans.

"WELCOME HOOME!!" ropade dom och hållde i några heliumballonger som det stod "Welcome to the world" och "Is it a boy or a girl?" på.

Jag tror både jag och Niall såg ut som att vi hade sett ett spöke, för vi hade verkligen inte väntat oss detta.

Men när vi väl förstod vad som nyss hade hänt började vi skratta.

"We want to know! Is it a boy or a girl?" sa dom och Vanessa tog bebisen från Niall och hållde han i sin famn medans harry stod lutad över och lekte med hans fingrar.

"Vanessa, Harry, this is Theo Horan." sa jag och log.

"Aww he's so cute! Congratulations!" 

"Well, thanks."

"What is his full name?" sa Harry och vände sog om och kollade på oss.

"Theo William Niall Horan, William after my brother and well, Niall after Niall." sa jag och skrattade lite försiktigt. 

"That's wonderful." Harry log mot oss och vi log tillbaks.

"Should we tell them?" viskade vanessa och Harry nickade försiktigt.

"We have some news." sa hon och la Theo i sin barnstol.

Hon tog upp sin vänstra hand och visade den för oss. På ringfingret satt en ring.

"We're engaged!" Ett léende växte på hennes läppar och Harry kysste henne snabbt på kinden.

"I'm so happy for you two!" Jag kramade om dom båda två. Men då sa Harry: "We've got one more thing to tell you."

"I'm pregnant in the first month.." sa Vanessa.

Jag började hoppa av lycka medans jag kramade om Vanessa igen.

"Congratulations!" Hon skrattade åt min reaktion.

"Congrats Harry! I knew you would make it!" Hörde jag Niall säga.

"Thank you Niall!"


"Which day is he born?" Harry satt i soffan med Theo i sin famn.

"Friday, 13th November, 3 in the morning." sa Niall och kollade på Theo.

"So he's just two days then."

"What's the clock? sa Vanessa och gäspade.

"9pm." sa jag.

"Harry, we should go home now." 

"But he's so cute!" Harry kollade ner på Theo och sa: "He got's your eyes Niall."

"Well, Theo is going to sleep now, even if you're here or not." sa jag och tog Theo ur Harry's famn.

"Oh. Okay babe, we can go."

Jag skrattade åt Harry medans vi följde dom till dörren.

"Bye bye Theo." sa Harry och kittlade honom lite på magen.

Vi sa hejdå till dom och jag gav Theo till Niall medans jag gick för att hämta en pyjamas åt honom.


Jag och Niall satt i soffan och kollade på filmen "The lone ranger". Och i min famn låg Theo och sov.

Niall kollade ner på Theo och sa: "We did a great job babe."

Han la försiktigt ena handen på min kind och vända mitt ansikte mot hans. Han böjde sig långsamt framåt och kysste mig mjukt, och länge.

"I love you." sa han mitt i kyssen.

"I love you too." 


                               THE END

______________________________________________________________________________________

Aww :')

Det skulle egentligen vart "10 år senare" men vi körde på 5 år senare istället.

Hoppas ni tyckte om novellen! :') Personbeskrivnigarna till den nya novellen kommer förhoppningsvis upp imorgon! :)

 

XoXo Tilde



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde & Moa - 13 augusti 2013 10:34

Hejsan! Ville bara säga att det kommer antingen komma ut en eller två personliga beskrivningar idag, eller så kommer en imorn och en på torsdag, beroende lite på vad vi hinner med och så. Men de var bara de jag skulle säga.. Så hejjdåååå ;*** xo...

Av Tilde & Moa - 9 augusti 2013 10:12

Tidigare: "What the hell are you doing?!" sa Niall med tårar i ögonen. "Exactly the same thing as you did to me with that stupid blonde girl with big boobs!" skrek jag. Jag kände hur det brände i ögon och tårar strömades ner för mina kinder. ...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 17:00


Tidigare: "Tell Harry it's over." sa jag och började gå upp till hotellet för att hämta mina saker, jag tänker fan inte dela rum med det där, äcklet!! Jag hörde Cassie säga något till dom andra innan hon sprang efter till mig,  "Vart ska du?" s...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 14:24

HejsanSvejsan!   Nu har vi en ny header här på bloggen, igen.. #bristpåliv  Såhär blev den.   Som ni säkert redan har sett, men yållå.  Personligen så blev jag rätt nöjd med den. Och sen har vi även bytt presentation's bild också.  ...

Av Tilde & Moa - 7 augusti 2013 13:47


~ 3 månader senare Vanessa's Perspektiv ~   För 1 vecka sen hade vi bestämt oss för att åka till Grekland, och bara komma bort från allt. Jag, Harry, Cassie, Niall, Josh, Liam, Zayn, Louis, Eleanor, Perrie, Jesy, Jade & Leigh (Leigh-Anne.) åkt...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards