One Direction Novell ♥

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

LWWY - Live While We're Young - "Go to the beach. Go to Harry"

Av Tilde & Moa - 7 augusti 2013 13:47

~ 3 månader senare Vanessa's Perspektiv ~

 

För 1 vecka sen hade vi bestämt oss för att åka till Grekland, och bara komma bort från allt.

Jag, Harry, Cassie, Niall, Josh, Liam, Zayn, Louis, Eleanor, Perrie, Jesy, Jade & Leigh (Leigh-Anne.) åkte till London's flygplats och sen flög vi till Aten i Grekland, och sen där ifrån åkte vi taxi till färjan som vi åkte för att komma till Paleros. Hur vi blev så många, vet jag inte riktigt, det börja med att det bara var jag & Cassie som skulle åka så skulle vi bo hos mina kusiner, men sen blev Niall sur för att Cassie skulle va borta i en månad utan honom, och tillslut stod inte Cassie ut med Niall's tjat om att han skulle följa med så då sa hon att han  fick följa med, och då blev Harry sur för att Niall fick följa med och inte han, så då fick han också följa med för att han inte skulle va så sur, och då blev Louis avundsjuk att vi skulle åka bort och inte han, så då bestämde Niall & Harry att han skulle få följa med, och då var Liam och Zayn "Tvungna" att följa med eftersom Harry, Louis & Niall skulle med, sen ville Louis att Eleanor skulle med eftersom jag & Cassie skulle med. Och då var Zayn återigen "tvungen" att ta med Perrie, och då ville Perrie att hennes band skulle med, annars skulle inte hon med. Och då tjata Zayn skallen av både mig & Cassie att Perrie och hennes band skulle få följa med, och tillslut sa jag att dom får följa med för mig, om Josh också får följa med, och först hade alla sagt ja utom Harry som hade blivit sur för att jag ville ha med Josh, men efter en hel del tjatande och pussande på Harry så sa han tillslut ja och Josh och Little Mix fick följa med. Och när vi blev så många kunde vi inte bo hos mina kusiner så alla fick checka in på hotell. Men då blev det så att alla började bråka om vilket hotell vi skulle ha, så tillslut blev de så att Zayn, Liam & tjejerna i Little Mix bodde på ett hotell, Jag, Cassie, Niall, Harry & Josh på ett, och Louis och Eleanor på ett.

(En applåd till er alla som orkade läsa den där bibeln.) 


Fast dagarna tillbringade oftast tillsammans, antingen på stranden, på någon utav hotellen eller hos mina kusiners privata pool.

Idag var en utav dagarna jag och Cassie ville åka till mina kusiner men alla andra ville till stranden, så jag och Cassie gick till Joel & Sebastian (Vanessa's kusiner som är svenskar men bor i Grekland.) medans dom andra gick till stranden.


"HEJ NESSA & CASSIE!!!!" Skrek båda mina kusiner när vi kom in på baksidan av gården, jag och Cassie fnittrade åt dom, och vinkade sen. 

(Ni kan kolla uppe i collaget på vilka kläder, skor & bikini Vanessa hade på sig.) 

Även om vi bara hade varit här i en vecka så hade jag fått en liten brun färg på skinnet, som passade till den rosa bikinin. 


Joel och Sebastian har aldrig känts som dom har varit mina kusiner, mer som mina storebröder som skyddar mig hela tiden och jag berättar alltid allt för dom, vi har varit bästa vänner ända sedan födelsen samma sak med Cassie eftersom hon och jag växte upp som grannar och blev på så sätt bästa vänner, och då lärde hon känna Joel och Sebastian med. Så jag är rätt så säker på att hon känner likadant.

"Vanessa vad står du och drömmer om nu? Hur snygg Jonte är i badbrallor?" sa Joel.

Jonathan, mitt ex, vi hade en sommarromans förr förr förra året om jag inte minns fel, och han är ju självklart Sebastian och Joels granne och bästa vän som självklart ska komma över just i detta ögonblick när Joel ska skrika som han gör, och ännu mer självklarare är det ju att han ska prata svenska också. Även om jag och Jonte bara hade en sommarromans som bara varade i 3 veckor, så blir jag fortfarande kär i han på nytt varje sommar jag ser han, men när vi kommer hem, så är den underbara känslan borta. Jag kände även så nu även fast jag hade Harry. Varför var jag tvungen att följa med hit? 


Mina kinder blir genast röda och jag kollar ner i backen, Joel, Cassie & Sebastian skrattade, men jag hörde inte Jonte's skratt, det skrattet som får hela min kropp att vändas ut och in, det vackra skrattet som får mitt hjärta att gå crazy. 

Jag kollade upp, och tro det eller ej, men Jonte hade lika röda kinder som jag.

Vi va bästa vänner, och det har vi alltid varit sedan vi gjorde "slut", vi blev mer tvingade om jag ska va ärlig, men aldrig trodde jag att Jonte fortfarande kände så för mig fortfarande, om han nu kände så, han kanske bara va allmänt röd i ansikte?..


Vi hade varit här en vecka, en helt fantastik vecka, med go mat, mycket bad och skratt, och en framför allt en helt fantastik vecka här med Harry, så varför just nu måste Joel och Sebastian bjuda in Jonte. Varför?

"Ska ni bara står där?" sa Sebastian som låg nere i poolen mot kanten, (ni kan även nu kolla i collaget för att ser hur deras pool såg ut.) alla kollade på han, sen kollade jag upp och kollade på Jonte som redan hade börjat kolla på mig.

"Ska ni inte ens ge varandra en hej-kram?" jag vände återigen blicken mot Sebastian och sen mot Jonte som redan var påväg hit. 

Jag kände paniken växa, va fan skulle jag göra? Skulle jag stå här och vänta på att Jonte skulle komma fram och krama mig, eller skulle jag gå och möta han.. Eller! Nu vet jag.

Jag vände mig om åt sidan och sprang allt vad jag hade och hoppa ner i poolen, mm va skönt de va, jag kunde svalka av mig allt svett, kyla ner mig lite, och samtidigt slippa undan Jonte's kram. Perfekt. 

Jag simma upp till ytan och andades ut, jag kollade bort mot Jonte som såg lite ledsen ut, att jag dissade honom sådär, men jag har ju faktiskt en pojkvän..



~ 3 timmar senare ~

Klockan var halv 1 och vi hade börjat med maten, jag, Joel & Jonte fixa grönsakerna och potatisen, medans Cassie & Sebastian skötte grillen och duka. 

Jag kollade på mobilen, inte ett enda sms från Harry, undra varför.

"Du Cassie? Har du fått något sms från Niall?" ropade jag till Cassie.

"Nej hurså?" sa hon och kom in i köket.

"Jag bara undra, för jag inte heller fått något utav Harry."

"Hmm. Undra varför." sa Cassie och såg lite fundersam ut

"Du tror inte något har hänt va?" sa jag och kollade på henne och skar upp den sista gurkan. 

"Vi kanske borde gå dit och kolla?" sa Cassie och tog en gurkbit.

Jag nickade instämmande.


Jag förde in den sista biten kött i munnen och sa

"Är du redo Cassie?" vi hade bestämt att vi skulle gå till stranden för att kolla till killarna, eftersom vi båda hade skrivit och frågat om allt va bra och vad dom gjorde, för nästan 1 timme sen, och ingen hade svarat.

Hon nickade och vi reste oss upp och gick till dörren.

"Hejdåååå!!" skrek vi och stängde dörren och gick mot stranden, det tar ungefär 5 minuter dit från killarnas hus. 


Det gick fort att komma dit, vi gick ner för den lilla kullen där vi hade luggigt och solat hela veckan innan, och såg dom ligga där, vi gick fram och sa

"Hello." båda två nästan samtidigt.

"But where's Niall?" sa Cassie och kollade över dom, jag såg snabbt att han fattades, och så gjorde Harry.

"And Harry?" alla kollade på varandra.

"So? Can you maybe say where they are today?" sa Cassie och låt lite irriterad, vilket jag kan förstå.

"They did go with some girls on a boat." sa Josh.

"Which girls?" sa jag snabbt.

"I don't know, 3 hot girls in your age, blonde, big boobs." sa Liam och killarna skratta åt han. 

Jag himla med ögonen,

"Do you know when they come back?" sa Cassie lite surare. 

"Nope, the girl with biggest boobs did just kiss Harry took his hand and said come." Josh betona lite på "biggest boobs" och det vet jag att han gjorde för att reta mig, jag känner han, han skulle göra vad som helst för att få mig att dumpa Harry för honom. Jag suckade.

"And Niall?.." sa Cassie och lät lite ledsen.

"They did do the exactly the same thing, to him." sa Zayn och kollade ledset på Cassie.

"And they did just.. Go with them?" sa jag och lät nog väldigt sur, vilket jag var.

"Yeah." sa Josh.

"And kissed them back?" sa Cassie, och tro mig, hon lät allt lika sur som jag, men samtidigt lite sårad. 

"I'm sorry." sa Liam. Jag kände tårarna brinna under ögonlocken, för ungefär 4 timmar sen, var jag ledsen för att jag kände mig delad mellan två världar, ena världen sa "spring och kyss Jonte, han är den rätte." medans den andra världen sa "Gå till stranden, gå till Harry." 

Jag öppnade ögonen, 

"Tell Harry, it's over." sa jag och började gå upp till hotellet för att hämta mina saker, jag tänker fan inte dela rum med det där, äcklet!! 

Jag hörde Cassie säga något till dom andra innan hon sprang efter till mig,

"Vart ska du?" sa hon och kollade med tårar rinnandes ner för hennes kinder.

"Till hotellet, och packa och sen åka och bo hos Sebastian & Joel." sa jag med en arg darrande röst.

"Jag följer med." sa hon och kollade på mig.

"Jag vill också bos hos dom." sa hon och log lite smått mellan tårarna, jag log tillbaka.

____________________________________________________


Tror det här blir ett rätt långt kapitel, vet inte riktigt, men hej så länge.

Xoxo Moa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde & Moa - 13 augusti 2013 10:34

Hejsan! Ville bara säga att det kommer antingen komma ut en eller två personliga beskrivningar idag, eller så kommer en imorn och en på torsdag, beroende lite på vad vi hinner med och så. Men de var bara de jag skulle säga.. Så hejjdåååå ;*** xo...

Av Tilde & Moa - 11 augusti 2013 20:00


  Cassie's Perspektiv: "Wow, he's so beautiful princess." Niall satt på en stol i vårt rum på passienthotellet, som var på sjukhuset i London. "He got's it from you." Niall kollade upp på mig och jag log. Jag packade ner dom sista sakerna oc...

Av Tilde & Moa - 9 augusti 2013 10:12

Tidigare: "What the hell are you doing?!" sa Niall med tårar i ögonen. "Exactly the same thing as you did to me with that stupid blonde girl with big boobs!" skrek jag. Jag kände hur det brände i ögon och tårar strömades ner för mina kinder. ...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 17:00


Tidigare: "Tell Harry it's over." sa jag och började gå upp till hotellet för att hämta mina saker, jag tänker fan inte dela rum med det där, äcklet!! Jag hörde Cassie säga något till dom andra innan hon sprang efter till mig,  "Vart ska du?" s...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 14:24

HejsanSvejsan!   Nu har vi en ny header här på bloggen, igen.. #bristpåliv  Såhär blev den.   Som ni säkert redan har sett, men yållå.  Personligen så blev jag rätt nöjd med den. Och sen har vi även bytt presentation's bild också.  ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards