One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Tilde & Moa - 9 augusti 2013 10:12

Tidigare:

"What the hell are you doing?!" sa Niall med tårar i ögonen.

"Exactly the same thing as you did to me with that stupid blonde girl with big boobs!" skrek jag.

Jag kände hur det brände i ögon och tårar strömades ner för mina kinder.

Jag vände mig om och Sebastian stod fortfarande där. Jag kramade honom hårt. Jag sneglade åt sidan och Niall stod där med öppen mun, som om han försökte säga något, men utan att veta vad.


~

 

Vanessa's Perspektiv:
Jag gick upp ur vattnet, till skillnad från Harry, hade Niall i alla fall kommit, och försökt få tillbaka Cassie.

Jag suckade och virade handduken runt kroppen, jag bytte snabbt om från badkläder till underkläder, och satte sen snabbt på mig mina vanliga kläder.

"Jag går hem!" ropade jag till dom andra.

"Okej, va försiktig!" skrek Jonte. Jag log mot han.


"Hey Vanessa!" sa Josh där han kom och gick med.. Harry? Vänta, drömmer jag nu? Jag nöp mig rätt så hårt i armen, "aj" mumla jag tyst för mig själv.

"Hi." sa jag och kollade inte ens mot deras håll, dom gick över gatan och kom till min sida i stället,

"Hello babe." sa Harry, jag kollade på han och mötte hans blick.

"Do ever call me that. Ever again!!"  

"Have I done something?" sa Harry och kollade på mig.

"Like you don't know."

"No, tell me, what have I done?"

"Ask Josh." sa jag och ökade på tempot lite.

"Josh?!" sa Harry med en mördande ton.

"Well, they did come when you and  Niall was with the other girls.. So me and Liam, said that you was with them.." dom hade stannat upp bakom mig. Jag kunde se huset där framme.


Jag hörde springandes fötter bakom mig. Harry. Självklart. Han ställde sig framför mig.

"Look Babe. Vanessa." jag himlade med ögonen igen.

"We did just go with them on that boat, we didn't do anything with them." Josh hade nu kommit i kapp oss.

"So kiss another girl, thats just nothing for you? Okey, then if that's the case, then I can do like this."

Jag kysste Josh. Länge. Han kysste mig tillbaka, vilket var bra. I alla fall det här läget. Vänta nu. Jag kysste Josh?!?! Av alla killar så just han, jag backa snabbt undan.


Harry hade tårar i ögonen, precis så som Niall.. Vi fick ögonkontakt.

"I said, I was sorry.." sa Harry och kollade ner i backen.

"No you didn't Harry, that's what hurts most, you didn't said you was sorry." jag började gå upp mot huset.

"I'M SORRY, OKEY!?!" skrek han efter mig.

"PLEASE VANESSA, TAKE ME BACK, I DON'T KNOW WHAT I'M GONNA DO WITHOUT YOU." där sprack de. Tårarna forsade ner för mina kinder. Nu var de krig."


Josh Perpektiv:

Vanessa stayed up for a few seconds, then she turned around and walked towards us.
And that Vanessa who came back, have I never seen before, her beautiful brown eyes were now black and full of hate. She was so angry so it cook for her. While tears flowed, with a bit shaky, but still very angry voice, Vanessa said:
"Harry, never say to me, you don't know what to do without me, when for about 2 hours later you was on a boat and had sex with some blond girl. Because if it ended with me, then you know that there is always more than 100 thousands girls who wants you. Maybe even more than what I wanted. "she made a slight pause, and sigh.
"And Harry, I actually thought I meant something to you that I was more than just one of your ex. But I was wrong, just like I was wrong about that it would be fun if you and Niall followed here. and you. "she said and turned to look at me.
"Do not stand and smile at this, I know you like that I am arguing with Harry, and I also know you like what I'm gonna do now." she turned to look at Harry again ..
"Harry, I don't know if Josh or someone else have told you. But it's over between us."
"And nothing will ever happen between us." she said and looked at me, and then she did go back to the house she was on her way to beafore.

"Thanks." did Harry said with tears in his eyes.


Vanessa's perspektiv:

Jag kom in i huset, stängde dörren och lutade mig mot den och åkte ner till golvet.

Tårarna forsade ner.

"Vafan har jag gjort?" sa jag till mig själv, rakt ut i inget.


Jag satt så ett tag, innan jag hörde att det knacka. Jag öppna sakta och kolla upp.

"MORMOR!!" skrek jag när jag såg vem det var och kastade mig i henne's armar.

"Hej på dig med älskling." sa mormor och kramade om mig.

"Vad gör du här?" sa jag och log stort när jag hade släppt taget om henne.

"Joel ringde och ville att jag skulle komma och kolla till dig, han och Sebastian var oroliga för dig, Cassie med för den delen. Jag log.

"Så nu gumman, åker jag och morfar och handlar, så kan du gå upp och packa lite så kommer vi tillbaka om en halvtimme ungefär och hämtar upp dig så får du följa med hem till mig ett litet tag. Jag nickade, 

"Kan vi säga en timme kanske? Så jag hinner duscha?" mormor skratta och sa:

"Visst, allt för dig." jag log och mormor gick ut till den gamla bilen som stod parkerad på uppfarten.


Jag sprang snabbt upp och hoppade in i duschen och började tvätta håret, sen tvåla in kroppen och sen skölja bort allt.

Sen torkade jag mig och virade håret i en tuban (eller vad det nu heter..) jag smörjde in mig med ett body butter från the body shop i doften Mango som jag hade köpt London. 

Sen satte på mig underkläder, och sen en kjol och sen ett svart linne. (se bild där uppe.)


Jag packade jag ner en bikini, i fall vi skulle bada vid sjön som är några hundra meter bort från dom, en handduk, en kudde, mitt gosedjur, ett par shorts för i morgon, ett till par skor, en skjorta, och en vit tubtopp. (alltså en kort, kommer inte ihåg vad den heter.) Och sen tandborste, tandkräm, borste till håret och underkläder. Sen gick jag ner med väskan till hallen. Och gick in i köket och tog en macka.


"Hej Vanessa!! Har mormor varit här?" skrek Joel.

"Ah hon kommer och hämtar mig om ungefär en kvart."

"Okej, va bra!!"

Killarna gick upp för att duscha och Cassie kom in till köket.

Man hörde killarna bråka på övervåningen.

"Förlåt för att jag lämnar dig med dom här töntarna." sa jag och kollade på Cassie som skratta,

"Jag tror nog det går bra ändå." Jag började också skratta, ända tills det knacka på dörren.

"Va tidigt mormor kom, hon skulle ju va här om tio minuter."

Jag gick och öppnade dörren och vände mig så snabbt om att jag inte hann att kolla vem de var, 

"Va tidigt du kom." sa ja och lyfte upp min väska.
"What?" sa en killröst, jag kände igen den.

"Harry.." sa jag och släppte min väska igen. Jag vände mig om, han hade röd svullna ögon.

"Nessa, please forgive me, it kills me to know that you're not mine anymore."

"Harry, of course I can forgive you." ett stort leende spred sig på Harry's läppar.

"But." sa jag och kollade in i Harry's vackra gröna ögon.

"It doesn't change anything between us. Right now, we're just friends." sa jag, och Harry's leende försvann.

"Please Vanessa. Please. Take me back." tårarna började rinna ner för hans kinder igen.

"I don't know if I can trust you anymore, you did hurt me really much when you did go on that boat with that stupid girl.." 

"She's not stupid.." sa Harry och kollade ner i backen..

"No no, what is she then?" sa jag och kollade in i väggen.

"Really kind, when you get to know her."

"Harry go." sa jag och tog upp min väska.

"What? Why?" sa han.

"Beacuse, number one, my grandma is here. And two you did just defend the girl who did, so we did breakup." sa jag och skrek hejdå, gick ut stängde dörren gick förbi Harry och gick och satte mig i mormor & morfars bil.


Morfar körde upp till det gulliga huset (vet att det inte finns såna hus i Grekland, men tyckte det var så gulligt)

Jag öppnade den vita dörren och gick in. 

Det luktade, Mormor & Morfar. Jag andades in den ljuva lukten innan jag gick upp till gästrummet, en vit säng med blommig täcke och kudde, stod i mitten av rummet på vänster sida, med en vit liten byrå i samma höjd som sängen nere vid fotändan. Och sen en liten hylla ovanför sängen med 3 små prynader, mer fanns det inte plats för. Mitt emot sängen stod en till byrå, fast brun och rätt så lång, med en spegel ovanpå hängandes på väggen, en duk låg på den bruna byrån, och fullt med fotografi på mamma & mammas syster, och sen några bilder på mig, Joel och Sebastian. 

När man kommer in i rummet så är det ett vitt fönster med blommiga gardiner mitt emot dörren, som va lite bredare som man kunde sitta i, mormor hade lagt dit en lång kudde med två lite kortare och tjockare vid sidorna som man kunde luta sig mot. Och sen en stor vit stor matta vid ingången.


Jag ställde ner väskan och gick ner och hjälpte mormor med maten. 

Jag fixade salladen, mormor gjorde potatissalladen och morfar tog hand om köttet.


Vi satt och pratade medans vi åt om allt möjligt.

Om fotboll, killar, Joel, Sebastian, Sverige. 

Verkligen allt möjligt, man kände sig så fri när man var med mormor och morfar.

Jag älskade de. Vi kunde prata om allt möjligt. Mormor visste alla svaren när det gällde killar och kärlek.

Medans morfar visste allt med geografi.. Och stavelse, fråga nästan aldrig något sånt, men det kändes ändå alltid skönt att han fanns där.


"Jag tar en promenad ner till stranden." sa jag när jag hade hjälp mormor och plocka undan disken.

"Vill du att jag ska följa med?" frågade hon och la in den sista tallriken i skåpet.

"Gärna." sa jag och log.

Vi tog på oss våra skor och gick ner mot vattnet, vi följde bilvägen som hade bildats i gräset efter alla bilar som hade åkt. 

"Du är vilse igen, eller hur gumman?" sa mormor och bröt tystanden

Jag nickade och kände tårarna börja rinna ner för kinderna.

"Vad hände?" 

Jag berätta allt för mormor, ända från början, hur jag och Cassie gick till Joel och Sebastian, hur jag kände fjärilarna i magen när jag såg Jonte, hur Harry & Niall inte hade svarat på sms, när Liam och Josh berätta om dom där tjejerna, hur han hade försökt få tillbaka mig, hur jag kysste Josh. Jag berättade allt.


När jag var klar rann tårarna ner för mina kinder och jag verkligen storgrina, mormor sa inget, hon bara krama om mig, och det räckte. För att fatta vem mitt hjärta tillhörde.

Vi stod så ett tag, mormor hade armarna om mig, och jag grät. 

När jag hade börjat lugna ner mig gick vi tillbaka och mormor stoppa om mig i sängen, och sen somna jag.



~ Nästa morgon ~ 

 


Jag vaknade av lukten av nybakta kakor.

Jag sprang snabbt ner och tog en.

"Godmorgon mormor." sa jag glatt,

"Värsta va du va glad idag." sa hon.

"Japp," sa jag och tog ett bett av kakan.

"Hänt något speciellt?" sa hon och hällde upp lite mjölk i ett glas åt mig.

"Nepp, men de kommer hända." sa jag och mormor log mot mig innan gick upp och bytte om. (Se nya collaget.) 

Sen gick jag ner och sa hejdå till mormor och morfar skjutsa mig till Joel och Sebastian.


"JAG ÄR HEMMA!!" skrek jag, jag gick ut till poolen, där Joel, Sebastian, Cassie och Niall, stod.

Niall och Cassie, var ett igen, var glad för deras skull, dom stod och kramades. Jag log.

"Värst vad du är glad då." sa Sebastian.

"Japp."

"Hände de något hos mormor eller?" 

"Det hände rätt mycket faktiskt. Men jag måste gå och göra en sak. En sak jag borde ha gjort för länge sen."


Jag gick ut i huset och började jogga mot hans hus.

Jag knackade på dörren.

"Vanessa." Jordens vackraste röst. Världens vackraste ögon. Och universums vackraste leende.

"Yes." sa jag och log stort.

"Yes I want you back." sa jag och kasta mig i Harry's famn och kysste han länge och passionerat.

______________________________________________________________________


Sådär. Det här var det sista kapitlet! Fast det kommer ett till, som kommer va tio år senare.

Men Vanessa fick sin drömprins tillslut, och Cassie fick sin.

Tack för att ni har läst, och kapitlet "tio år senare" kommer nog ut i morgon.

HEJDÅÅÅÅ!!! 

xoxo Moa ♥

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards