One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Tilde & Moa - 4 augusti 2013 19:45

Tidigare:

När vi hade fikat en stund bestämde vi oss för att gå hem, Josh till sitt hotellrum, jag & Harry tillbaka till skolan.

"Bye my love." sa Harry och la sina händer på mina höfter.

"Bye Hazza."  sa jag och la mina händer på hans nacke.

Harry böjde sig ner och jag blundade och kände hans mjuka läppar mot mina.

 

När jag gick in såg jag Cassie sitta på soffan,ingen Niall i sikte, så jag gick fram och satte mig bredvid henne och vi bestämde oss för att kolla på film, Twilight Eclipse. Min absoluta favoritfilm.

________________________________________________________________________________  


Cassie's Perspektiv:

Ytterdörren öppnades och in kom Vanessa, hon tittade sig omkring sen kom hon och satte sig  bredvid mig i soffan.

Vi bestämde att vi skulle se på film. Och tillsammans valde vi Twilight Eclipse.

När filmen var slut pratade vi en liten stund innan vi bestämde oss för att det var dags att sova. 


"Cassie? Cassie vakna!"

Jag tog tag i en kudde och kastade den på Vanessa som just hade väckt mig.

"Vad vill du?" sa jag hest.

"Dem sa ja!"

"Vad menar du?"

"Dem följer med till restaurangen ikväll!"

"Vilka?"

"Harry och Niall, vilka trodde du? Vi sa ju igår kväll att vi fråga."

"Just det.. Va bra då, får jag sova mer nu? Annars kommer jag inte orka följa med sen."

"Ja ja, sov då! Då går jag tillbaka till vardagsrummet och spelar FIFA med Harry och Niall utan dig."

"Mm, gör det.. Vänta, är dem här?"

"Japp."

"Jaha. Gå nu, jag ska sova."

Jag hörde henne skratta medans hon gick tillbaka.

Sovrummet och vardagsrummet var i ett stort rum så jag hörde tydligt när dem spelade.

Det lät som att dem spelade en cup, för Harry sa: "Hah! You're out!"

Jag tog en kudde och la den över huvudet, men det hjälpte knappt mot det höga ljudet från tv:n.

Plötsligt slängde sig någon i sängen.

"What the hell?" sa jag högt och kastade iväg kudden. Jag satte mig upp och gnuggade lite i ögonen, sen vände jag mig om och bredvid mig låg Niall med ett retsamt flin i ansiktet.

"Ugh, I hate you." sa jag och slog Niall med en kudde. Han började skratta, han hade aldrig sett mig såhär på morgonen.

Tillslut reste jag mig upp och gick in till badrummet och tog en snabbdusch.


Jag svepte en handduk runt min kropp och la rätt håret, sen låste jag upp badrumsdörren och gick till min garderob.

Medans jag valde kläder kände jag hur någon tog armarna runt mig och kysste min nacke.

"Stop it." sa jag och buttade bort honom.

"Wow, looks like someone woke up on the wrong side." hörde jag Vanessa säga.

"No, I just couldn't sleep yesterday beacause of your snoring!" 

Alla brast ut i skratt, utom jag.

"Yeah, blame on that." skrattade Vanessa fram.

Jag tog kläderna och gick tillbaka till badrummet. Jag satte på mig käderna, ett par ljusa jeansshorts som var lite trasiga och hade nitar i hörnet och en vit topp från hollister. Och underkläder förstås. Sen plockade jag fram plattongen, hårblåsen och min kam.


När jag hade plattat klart mitt hår sprayade jag på lite hårspray. 

Jag öppnade dörren och ropade: "Vanessa have you seen my makeup bag?".

"Yes, it's in the guest room."  Jag hämtade den och gick tillbaka till badrummet, sen kletade jag på lite smink och gick ut till dem andra och satte mig och soffan.


"Have you guys booked a table?" sa Harry och tittade på mig och Vanessa. Vi nickade.

"What time?" sa han sen.

"Half past six." sa Vanessa.

"Oh, there's just three hours left then."

"Yes."

"Maybe we should start making us ready then." sa han och kollade på allihopa. Vi nickade.

"We'll pick you up at six." sa Harry och bara några sekunder efter stängde dem dörren och Harry och Niall var borta.


Jag tog på lite mer mascara och kollade i spegeln. Jag hade en svart klänning med knappar på framsidan och spets på ryggen. Jag tittade på Vanessa som stod och försökte välja väska.

"Vilken ska jag ta?" sa hon.

"Ta en såndär plånboksväska." sa jag och pekade på en liten väska med leopardmönster.

"Okej, då får du ta den här!" Hon pekade på en likadan fast den var svart med silverdetaljer.

Jag tog den och stoppade ner lite pengar och mobilen.

"Är du färdig?" sa jag sen.

"Jag tror det, hur ser jag ut?" Hon vände sig om och kollade på mig.

"Jätte fin." Jag log, och hon log tillbaka.

Precis när vi var klara öppnades dörren. Det var Niall och Harry.

Vi klev ut.

"Wow, you look amazing." Niall skådade mig från topp till tå. Jag kände hur mina kinder blev varma och jag kollade ner på mina USA mönstrade Converse.


"Welcome! How many?" sa kvinnan som stod bakom disken.

"Four." sa Harry.

"Come with me." Hon visade oss bordet och gav oss varsina menyer.

Man såg hur hon flörtade med Harry och tillslut märkte han det och tog tag i Vanessas huvud och kysste henne länge och passionerat. Kvinnan vände sig snabbt om och gick sin väg.


Ungefär fem minuter senare kom en man och frågade vad vi ville beställa. Vi beställde maten och sen var det ju bara att vänta. En dam som såg ut att vara ungefär 40-50 år kom fram och la en hand på Niall's axel.

"Hello Niall! It's good to see you! I've missed my baby so much! Oh, Hello Harry! You look just as cute as always!"

"Hey Maura! Good to see you!" sa Harry och log.

"So Niall, wich one of this girls are your girlfriend?" Hon kollade på mig och Vanessa.

"I am, and you must be Maura, Niall's aunt. I'm so sorry for what happened to your sister, Niall's mum, a couple of years ago. My brother also died in a car accident, so I kinda know how it feels." sa jag.

Niall såg orolig ut.

"What are you talking about? Niall's aunt? I'm his mother!" 

"But Niall said.." Jag vände mig mot Niall och sa: "You lied to me! You said your mother was dead! You said she died in a car accident! I can't believe you did this." Jag reste mig upp och gick med bestämda steg iväg från bordet. 

Någon tog tag i min arm. Jag vände mig om och drog mig ur greppet.

"Cassie, det Niall gjorde var fel men du måste.."

"Vanessa, nej. Jag uppskattar verkligen att du alltid finns där för mig , men just nu är den enda jag vill prata med Niall.  Jag hoppas du förstår."

 

Niall's Perspektiv:

Vanessa kom tillbaka och sa: "Niall, she wants to talk to you. I think you should check the ladies room."

Jag reste mig snabbt upp och sprang mot dam toaletterna.

"Cassie?" Jag gick till toletten längst bort och öppnade den olåsta dörren. Där satt Cassie med armbågarna på låren och händerna för ansiktet. Jag satte mig framför henne på huk. Jag tog bort hennes händer och tog dem i mina. 

"I'm sorry that I lied to you."

"Why did you lie to me?"

"I wanted to protect you. My mum hates when I've got a girlfriend. So she hunts them away. And I don't want her to do that to you."

"Why?"

"Because I love you. I've never loved someone this much. You're my whole life, if you're sad, I'm sad, if you're happy, I'm happy. I love you Cassie. And I don't want my mum to destroy us.

"Well, I forgive you." Hon log.

"Let's go." 

"But I've got mascara all around my eyes, don't I?"

"No you don't."

"Are you sure?"

"Yes." 

Jag log och kysste henne mjukt. Vi gick ut till dem andra.

"Where's Maura?" sa jag.

"She had to go to the airport. She's moving to hawaii, you know. And she told me to tell you that she loves you, and she forgives you about saying that she was dead." sa Harry.

Jag nickade och vi satte oss ner på våra platser.

 

Cassie's Perspektiv:

Vanessa låste upp dörren och vi gick in alla fyra.

"Can't you guys sleep here tonight?"

Harry och Niall tittade på varandra och nickade.

"I think we all can fit in the double bed. If we lie tight."

Alla var trötta efter en lång kväll, så vi bestämde att vi skulle gå och lägga oss.

Harry och Niall hade kvarglömda kläder hos oss, så dem sov i deras kvarglömda t-shirts. Och jag sov i Niall's skjorta som han hade haft idag, och Vanessa sov i Harry's tröja.

Niall låg på vänster sida och Harry på höger, sen la jag och Vanessa oss i mitten när vi hade tagit bort vårat smink.

"Harry is already slepping." fnissade Vanessa.

"Niall sleeps too." 

"Varför pratar vi engelska?" 

"Jag vet inte." Vi skrattade lite innan vi sa godnatt.

Vanessa låg så tätt intill Harry som hon kunde och jag låg tätt intill Niall.

Jag la mitt huvud på hans bröst. Jag kände att han strök mig över håret.

"I thought you were sleeping." viskade jag.

"But i didn't." 

Jag kysste honom och han viskade: "Goodnight babe, I love you."

"I love you too."

______________________________________________________________________________________

 

Jag vet, jätte tråkigt, men det är alltid något.

 

XoXo Tilde

Av Tilde & Moa - 4 augusti 2013 10:21

Tidigare: 

 

Plötsligt hördes tydliga knackningar på dörren. Jag gick ditt och tätt bakom mig gick Niall. Jag stannade framför dörren och Niall ställde sig precis bredvid med en arm runt min midja. Han låste upp dörren och öppnade försiktigt. Innan vi såg vem/vilka det var hörde vi någon som sa: "It's raining so we thought we maybe could play some games together?" När vi hade öppnat helt såg vi att det var Harry och Vanessa.
"Or maybe we should let you guys be alone.." sa Vanessa när hon såg oss. 

________________________________________________________________________________

 


Vanessa's Perspektiv:

"No, it's okey, come on in." sa Cassie och kollade upp på Niall som nickade glatt.

Jag vred på huvudet.

"Vi är på vårt rum om ni behöver oss, men det verkar inte som de." sa jag och blinkade med ena ögat mot Cassie.

"Vi gjorde inte "det" nu.." sa hon och blev röd om kinderna. 

"Nej nej, när gjorde ni de då?" sa jag och la armarna i kors på brösten. (misstolka det inte.)

"Igår.." sa hon och blev ännu rödare, hon såg ut som en söt liten jordgubbe.

Jag kramade om henne och sa:
"Grattis, var han bra?" jag kollade på Cassie och då brast de, vi båda började gapskatta. 

Vi har alltid varit såna när vi är i varandras närhet, vi kan aldrig prata om "sex" eller nåt sånt med varandra.

"What's so funny?" sa Harry och kollade frågandes på mig.

"Nothing Harry, just nothing." 


Jag & Harry sa hejdå till Niall och Cassie och gick tillbaka till mitt och Cassie's rum.

Vi satte oss i soffan, eller Harry satt i soffan, och jag satt i Harry's knä med armarna om hans nacke och Harry's händer på mina höfter, vi kollade in i varandras ögon en stund, vi gjorde inget.

Vi bara satt där och kollade på varandra, jag gillade de, rätt tråkigt, men jag tyckte om att sitta i Harry's knä och leka med hans lockar och kolla in i hans gröna vackra ögon.


Till slut bröt Harry tystnaden och sa:


"I love you Vanessa." han kollade djup in i mina ögon, han hade inget flirtigt leende eller sånt busigt som han brukar ha. Han hade ett fullt seriöst ansikte, det var väldigt gulligt, jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, om jag skulle va lika fullt seriös som han verkade va, eller reta han lite. Jag bestämde mig för att svara:

"And what exactly do you like most?"

"I love how you wipe away your tears coming running down your cheeks when you have yawned, how you get mad at me when I dirty in public, and when in the morning you brings out two completely different shirts and can't decide which one you want when you really know you always want to have the gray who says "byebye perfection", and in the evening you decide to read at least one chapter in the new book you bought 3 weeks ago, but it always ends up that you sleep with your head on my chest and I have to sing "is'nt she lovley" for you , and every morning you go and make breakfast in a pair of panties and one of my shirts and thats is just so sexy, and who you look in the morning when you have no make-up and you hair a bit messy and you a little bit hoarse, but most of all I love to know that you are mine and only mine."


Jag kände att en liten tår föll ner för min kind och jag pussa Harry på munnen, inte länge men ändå med mycket passion. 

"No one has ever said anything so beautiful to me before." Harry log och kysste mig länge, med så mycket passion och kärlek.

"I love you to Harry." sa jag när vi avsluta kyssen, Harry log igen ett sånt där busigt leende och kollade sen mot sovrumsdörren, jag förstod direkt vad han mena. Jag vred på huvudet fram och tillbaka och sa

"No." man såg hur Harry blev lite ledsen.

"Why not?"

"Beacuse I'm gonna meet Josh at my place in 15 minutes." Nu försvann det ledsna Harry, och tillbaka kom den avundsjuka Harry, man såg på han direkt att han inte tyckte om det jag nyss hade sagt.

"But, you can come with us if you want to babe?" 


Harry's Perspektiv:

I want to go, because you never know what they two can do together, but I want to show for Vanessa that I trust her, which I do, it's Josh I don't trust because I know how many hearts he has broken, how many girls who are crying every night because of him, I mean so did Vanessa bit at first too, but then she did go broader with her life,  and meet me! But I know very well that it will happen again, Vanessa will fall in love with him again if she is not already have, and then she'll dump me for him, and then he'll dump her for someone else worthless girl. I sighed and said
"You can go if you want." Vanessa smiled at me, not like that cute so she show teeth, but sweet like that only she can.
"But I want you to come." she said, and it made me smile.


Vanessas's Perspektiv 2 Timmar Senare På Starbucks:

"I'll take a chocolate milkshake"

"And make that two." sa Harry och log mot mig, jag tog upp plånboken för att betala mitt. 

Jag tog fram pengarna men såg att Harry redan hade betalt.

"Why?" sa jag till han.

"Beacuse I love you, and you deserves everything you want." jag pussade han snabbt på munnen och tog min milkshake och satte mig vid ett bord, Harry satte sig bredvid mig, och Josh mitt emot.

Harry hade betalat allt jag hade köpt idag, jag hade inte köpt sådär jätte mycket, men det jag väl köpte betala han vilket var rätt onödigt eftersom jag hade pengar själv, han kanske gjorde det för att imponera på Josh, äsch jag vet inte.

   

(Det Vanessa har köpt)


När vi hade fikat en liten stund bestämde vi oss för att gå hem, Josh till sitt hotellrum, jag & Harry tillbaka till skolan.

"Bye my love." sa Harry och la sina händer på mina höfter.

"Bye Hazza." sa jag och la mina händer på hans nacke.

Harry böjde sig ner och jag blundade och kände hans mjuka läppar mot mina.


När jag gick in såg jag Cassie sitta på soffan, ingen Niall i sikte, så jag gick fram och satte mig bredvid henne och vi bestämde oss för att kolla  på film, Twilight Eclipse. Min absoluta favoritfilm. 

__________________________________________________________________

Så det blev inte såå jätte spännande kapitel, eller så långt eller bra, men yållå, nu ska jag åka och kolla på fotboll.

Bye!

xoxo Moa ♥

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards