One Direction Novell ♥

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

One Thing Who Makes You Beautiful - Date

Av Tilde & Moa - 19 juli 2012 22:36

               



* Izabella's perspektiv*




Jag hörde hur något lät långt borta. Just nu var jag mellan sömn och vaken xD.


När det hade ringt ett bra tag slog jag upp ögonen och tittade på väckarklockan.


- Shiit, är den redan halv åtta!? sa jag lite högt för mig själv.


Jag stängde av alarmet och hoppade upp ur sängen och in i köket för att äta frukost.


Jag slängde upp dörren till kylen och tog fram ost mjölk och smör. Tog fram brödet och bredde mig en macka med ost. Och hällde upp lite mjölk i ett glas. Jag ställde in allt i kylen och la brödet på bänken sen tryckte jag in mackan i munnen och drack upp mjölken och ställde sedan glaset i diskmaskinen. Jag sprang in i sovrummet och slängde av mig nattlinnet. Jag öppnade  garderobsdörren och plockade fram ett par ljusblå jeans, en rosa t-shirt med nån text på och en vit pippi-tröja.

Jag sprang in i badrummet och kammade mitt långa bruna hår, tvättade ansiktet och gick på toa. Jag gick fram till handfatet och plockade fram mitt smink och började kleta på lite mascara och läppglans. När jag var klar la jag in sminket i skåpet igen och sprang ut till hallen. Jag sätte på mig min marinblå kappa och mina svarta kängor. Tog tag i vantarna och mössan som låg på hyllan.  Jag ryckte åt mig väkan och såg till så att nycklarna, plånboken, extra smink, mobilen och tuggumi låg i den. Jag öppnade dörren och gick ut och låste dörren. Jag gick mot hissen och tryckte stressat på knappen medans jag tittade på klockan. Kvart i åtta, nu måste jag skynda mig! Jag börjar ju om en kvart! Hissen kom och jag klev in och tryckte på knappen som tog mig till entren. Dörranra öppnades och jag sprang mot dörren och puttade snabbt upp den och sprang mot jobbet.

Jag såg Starbucks lite längre fram så jag tänkte "En latte hinner jag väl köpa?".

Jag sprang in på Starbucks och beställde en Latte. Jag betalade och fick min latte sen sprang jag ut och mot jobbet.


Lite länre fram såg jag någon springa, som såg ut som Lex! Jag sprang lite närmre och det var Lex.

- Lex!? ropade jag.

Hon stannade upp och tittade bakåt.

- Hej Bells ! sa hon.

Jag sprang fram till henne.

- Hej lex ! sa jag flåsande.

- Hur länge är det kvar tills vi börjar? sa hon och lig sitt perfekta leende.

- Ehm, 5 minuter. sa jag samtidigt som jag tittade på klockan.

- Meh, då kan vi ju gå resten. sa hon och tog tag i min arm så vi började gå.

- Jag träffade Harry, Liam och Niall på ett café nyss. sa hon glatt, "Niall frågade efter dig" la hon till.

- Jasså !? sa jag och kände hur mina kinder blev varma.

- Ooh, det ser ut som att någon är käär ! sa hon när hon såg mina kinder.

- Sluutaa... sa jag och flinade.

- Men alltså jag berättade om Harry igår, du får berätta om Niall nu ! sa hon allvarligt.

- Okej, han bjöd ut mig igår. Så han kommer och hämtar mig kl sju ikväll. sa jag och log stort.

- Men vad roligt ! Lova att jag får vara tärna när du blir Mrs. Horan ! sa hon och log retsamt.

- Men alltså, det är bara en dejt, inget bröllop!! sa jag och himlade med ögonen.

Vi såg studion några meter fram så vi spran dit.

- Hej tjejer ! Ni kan ställa er där borta vi dom andra och posera som på bilden här ! sa han och pekade på en mega stor bild på väggen.

- Okej. sa vi och gick iväg till tjejerna.

- Hej !! sa en bekant röst och jag vände mig om. Där stod Eleanor med utsträckta armar.

- Hej !! sa jag och kramade henne.

- Så hur går det med Niall och Harry ? frågade hon mig och Lex och sen blinkade hon emd ena ögat.

- Haha! Hur visste du ? sa jag och Lex.

- Haha, jag vet allt ! skojade hon.

- Jag ska på dejt med Niall ikväll, och hur det går för Lex det vet jag inte ! sa jag och log stort.

- Du ser ut att vara väldigt lycklig. Du gillar honom va, mycket? a Eleanor.

- Ehm, jag tror faktist det. Han är så snäll, och jag bara älskar hans ögon och att han älskar mat precis lika mycket som mig. Haha ! sa jag.

- Ja, Niall är väldigt snäll, och hans ögon är vääldigt blå xD sa hon.

- Mm.. sa jag och drömde lite.

_____________ 5 timmar senare_____________

- Kom igen nu tjejer ! Posera ! Det är bara 10 min kvar sen slutar ni för idag! sa fotografen.

Vi poserade och poserade.

- Bra jobbat tjejer ! Slut för idag!! ropade han och jag gick för att ta min väska. Jag tog väskan och sa hejdå till Lex och Eleanor.

Jag gick ut ur studion och började gå hemmåt. Men jag svängde in på ett café och köpte en macka till lunch.


Väl hemma så satte jag mig vid datorn och kollade lite. Klockan var bara två och jag hade inget att göra. Så jag bestämde mig för att snygga till lite i min lilla lya.

Jag började mit köket, bestämde mig för att putsa bort varenda fläck. Det tog ungefär en timme, så när jag var klar tog jag vardagsrummet.


Nu var jag klar med vardagsrummet och klockan var halv fem. Jag hann ta ett rum till. så jag betämde mig för att fräsha upp i badrummet.


Klockan var nu halv sex och jag började göra mig i årding. Jag tog en varm och skön dusch.

Jag klev ur duschen och snappade åt mig en handduk och virrade om mig. Plockade fram hårtorken och torkade mit blöta hår. Jag plockade fram sminket och kletade på.

Mitt hår hade jag plattat och sättit upp luggen. Jag gick in till mitt sovrum och tittade efter en fin klänning. Jag hittade en fin "rosa-beige" klänning som jag sätte på mig.

Jag gick till hallen och tog på mig ett par fina klackar i läder med dragkedja. Jag hittade en fin liten vit "väska" som jag lade mobilen och nycklarna i. Plånboken behövde jag ju inte eftersom väskan var en sorts plånbok. Jag öppnade dörren och gick ut. Tryckte på hissknappen och klev in.

Dörranrna öppnades och jag klev ur och öppande dörren ut. Och där stod Niall, underbara vackra Niall, och väntade på mig.

- Hej ! sa han.

- Hej !! sa jag glatt.

- Så vart ska vi ? frågade jag.

- Det får du se! sa han och tog min hand och vi började gå.

Vi gick en bit och sen svängde vi avoch in i London's finaste resturang.

Vi gick in och Niall ledde mig till ett bord och drog ut en stol.

- Varsågod och sitt. sa han och log.

- Tack ! sa jag och log tillbaka.

Vi beställde och fick meten. Den var super god. Vi satt och pratade om allt, och hade jättetrevligt.


____________________________ 4 Timmar senare______________________________________

Klockan var nu 23.00 Och vi gick. Niall följde mig hem.

Plötsligt kände jag några kalla droppar på min axel Det hade börjat regna.

Plötsligt tog Niall tag i mig och vände mig mot honom. Han tittade in i mina ögon och jag i hans.

- Jag älskar dig Izabella..♥ sa han och började kyssa mig. Jag besvarde den långa kyssen och mitt i kyssen viskade jag "Jag älskar dig med".

En kyss i regnet, det var det jag alltid hade drömt om.. Och faktist, så var detta min första perfekta och sanna kyss..♥

__________________________________________________________________________________


Aww, vad sött..♥

Nästa kapitel kommer av Moaa imorgon ! Hoppas ni gillade det ! Jag gjorde lite extra långt också   

Gonatt ! Sov sött ♥


Xx Tilde ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde & Moa - 13 augusti 2013 10:34

Hejsan! Ville bara säga att det kommer antingen komma ut en eller två personliga beskrivningar idag, eller så kommer en imorn och en på torsdag, beroende lite på vad vi hinner med och så. Men de var bara de jag skulle säga.. Så hejjdåååå ;*** xo...

Av Tilde & Moa - 11 augusti 2013 20:00


  Cassie's Perspektiv: "Wow, he's so beautiful princess." Niall satt på en stol i vårt rum på passienthotellet, som var på sjukhuset i London. "He got's it from you." Niall kollade upp på mig och jag log. Jag packade ner dom sista sakerna oc...

Av Tilde & Moa - 9 augusti 2013 10:12

Tidigare: "What the hell are you doing?!" sa Niall med tårar i ögonen. "Exactly the same thing as you did to me with that stupid blonde girl with big boobs!" skrek jag. Jag kände hur det brände i ögon och tårar strömades ner för mina kinder. ...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 17:00


Tidigare: "Tell Harry it's over." sa jag och började gå upp till hotellet för att hämta mina saker, jag tänker fan inte dela rum med det där, äcklet!! Jag hörde Cassie säga något till dom andra innan hon sprang efter till mig,  "Vart ska du?" s...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 14:24

HejsanSvejsan!   Nu har vi en ny header här på bloggen, igen.. #bristpåliv  Såhär blev den.   Som ni säkert redan har sett, men yållå.  Personligen så blev jag rätt nöjd med den. Och sen har vi även bytt presentation's bild också.  ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards