One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Tilde & Moa - 29 juli 2012 22:49

Niall's perspektiv


Bells hade somnat i mitt knä och jag såg på tv.

Tabletterna jag hade köpt kunde man bli väldigt trött sv menman blir fort frisk.

Lou och El skulle inte komma, eftersom jag hade ringt och sagt att Bells var sjuk.

Jag tittade ut genom fnstret och såg en blixt.

Suckandes stängde jag av tv:n

Jag kände hur Bells ryckte till och hennes ögonlock öppnades hastigt.

Hon kastade sig snabbt upp ur soffan och sprang med handen för munnen in till badrummet.

Jag följde efter henne. Stackare...

När jag kom in satt hon med huvudet över toan.

- Det går bra. sa jag lugnt.

Jag strök henne över ryggen.

- Fyfan... sa hon och lutade sig mot väggen.

Hon suckade och la sitt huvud på min axel.

Jag la armen om henne och hon sa:

- Förlåt Niall.. Det är nog bäst att jag går hem... Jag förstör bara här...

Hon reste sig upp och sprang upp till mitt rum.

Jag rusade efter henne och när jag kom upp såg jag henne packa sina saker och hon hängde väskan över axeln.

Hon vände sig om och fick syn på mig.

Hennes ögon var röda, och hennes kinder våta.

- Tack för allt du har gjort för mig !

Hon skulle just springa förbi mig men jag tog tag i henne.

- Du förstör inte alls !!

- Jo det gör jag ! Släpp mig !! skrek hon och hon lyckades slita sig loss och sprang nerför trappan.

Jag sprang efter henne, men när jag kom ner hann hon precis stänga dörren.

Jag tittade ut genom fönstret och jag såg henne springa längs gatorna.

Snabbt tog jag på mig skorna och och sprang ut ur huset och efter henne.


Jag stod vi hennes dörr och pustade ut.

Jag sprang hela vägen.

Dörren var olåst så jag öppnade den och gick in.

- Bells !!??

Jag fick inget svar så jag gick in i hennes rum och där låg hon på mage i sin säng.

Hon hade fortfarande skorna och jackan på sig och väskan låg bredvid henne och massa saker hade åkt ur den.

- Bells ? sa jag och gick fram.

- Vad !!? snyftade hon fram.

- Du är inte till besvär !! Tänk inte på det !

- Niall, jag kan inte ha influensa. Jag kräks bara slem och vatten..

- Vad är det du har då ?

- Jag vet inte... Tror jag..


Izabella's perspektiv


Hur skulle jag berätta för Niall.

Jag är inte helt säker, men det är en risk för att det kan vara som jag tror.

- Vad tror du att det är ?

- Alltså.. Jag vet inte hur jag ska säga det men..

- Men vad ?

- Jag tror jag....Är gravid...

Jag sätte mig upp och tittade på Niall.

Han tittade med stora ögon på mig och sa:

- Med vem ?

- Dig....

Han blev så chockad att han var tvungen att sätta sig ner.

- Men hur ?

- Du vet, natten du sov hos mig... Klockan 03:00 ?

- Ja.. Juste...

- Så, om jag nu är gravid.. Vill du behålla barnet ?

- Självklart !

- Hinner du verkligen med det ? Med tanke på ditt jobb !

- Jag ska försöka, så gått jag kan.

Niall kom närmre och drog in mig i en lång kram.


                            Skulle vi bli en familj nu ?

_____________________________________________________________________________________-


Oooh, tänk om Bells är gravid ! :o

// Tilde ♥ xD

Av Tilde & Moa - 29 juli 2012 17:33

Okej bara så att ni vet, kommer det inte bli så långt för jag är på mobilen, har inte tillgång till en dator !
_____________________________

Harry's Perspektiv:

Hon var så söt där hon låg och sov, Bells hade tydligen blivit sjuk och Lex kanske inte heller mår så bra eftersom hon har ont i huvudet.

Lex's mobil började ringa och hon började röra på sig, hon satte sig upp och såg att jag stod i dörröppningen.
" Kan du ge mig mobilen? "
" Visst! " jag gick iväg mot hennes väska som låg på byrån.
Jag tog upp mobilen och det stod -Älsklingen <33- jag tog upp mobilen och gav den till henne.

" Tack! " sa hon och klickade på svara, det var en vit IPhone 4 eller 4s vet inte riktigt!

" Hej!, hej, saknar dig också, ja jag kommer på onsdag, ja jag fick ledigt från jobbet. mm puss! ses då! "
Hon la på och sa:
" Jag saknat honom så mycket!! "
" Din andra pojkvän? "
" Vaa? "
" Ja det stod ju älsklingen!
" Det är min pappa! Han och mamma skilde sig när jag var 7år och pappa flyttade tillbaka till Chile och jag träffar honom inte så ofta! " jag insåg att det kanske inte var så bra det jag hade sagt,
" Förlåt jag visste inte, speciellt inte att dem hade skilt sig! "
" äsch det är lugnt! Jag skulle nog också frågat sådär om jag såg att det var någon som hette älsklingen i din mobil! " hon skrattade, det va skönt att hon förstod vad jag mena.

Jag gick och la mig bredvid henne och la armarna om henne, och luktade på hennes hår.

" Så du ska till Chile på Onsdag. "
" aa. "
" Men jag kommer inte klara mig utan dig, hur länge ska du va bort? "
" Kommer sakna dig med, men jag ska bara va iväg en vecka den här gången! "
" Bara!? "
" Föra gången var jag iväg en månad!"
Jag suckade, jaja! "
" Men om du ska åka, då ska jag med!" hon fick ett stor leende på läpparna,
" Såklart du får! " det var en lättnad att jag fick följa med.
____________________________

Skriver inget mer nu, orkar ej!

Av Tilde & Moa - 29 juli 2012 14:36

Hej, javet att Moa ska skriva nu igentligen men jag var sugen på att skriva så jag kommer skriva ett kapitel nu. Hoppas det är okej !! // Tilde xD

______________________________________________________________________________________-


Izabella's perspektiv


Mina ögonlock öppnades försiktigt och jag kände direkt hur ont jag hade i kroppen. Och hur hög feber jag hade.

Jag tittade mig omkring och såg att jag inte låg i soffan längre.

Istället låg jag i en säng, antagligen så var det Niall's säng.

Jag vände mig om och där låg Niall och såg på tv.

- Dags att vakna nu ?

Niall tittade på mig med ett fint leende på läpparna.

- Mmm, hur mycket är klockan ? sa jag hest.

- Halv sju... Hur mår du ?

- Dåligt, jag tror jag har hög feber. Och jag har ont i hela kroppen.

Niall suckade och strök mig lver håret.

- Du blir snart bättre !

Jag nickade försiktigt och blundade, för att försöka somna om.

Men det gick inte, för jag kände ett svagt illamående som bara växte och växte.

Jag reste mig hastigt upp från sängen och kutade till badrummet.

(vad som hände tar jag inte i detalj, det är äckligt // Tilde xD )

Jag höjde huvudet och lutade mig mot väggen.

"Fyfan" tänkte jag och hörde hur snabba steg närmade sig badrummet.

Dörren öppnades och in kom Niall.

- Du ska nog inte komma in här, jag kräktes nyss. sa jag och tittade trött upp på honom.

Han gick fram till toan och spolade. Sen sätte han sig ner bredvid mig och la armen runt mig.

- Förlåt, du är säkert smittad nu..

Jag la huvudet i knäna och jag kände hur jag var tvungen att kräkas igen.

(samma som förut, jag tar det inte detaljerat, det är äckligt // Tilde xD )

- Det gör inget om du har smittat mig ! Då kan vi vara sjuka tillsammans.

Niall strök mig över ryggen och jag lutade mig mot väggen igen.

- Om jag har tur så är det inte magsjuka, för det hade jag förra veckan. Så det här borde vara influensa...

- Vad den än är så hjälper jag dig !

- Tack ! Vad gullig du är..♥

- Kom här !

Niall reste sig upp och sträckte ut handen, jag tog tag i den och han hjälpte mig upp.

Han hjälpte mig till soffan och jag la mig ner.

Han tog filten och la över mig och gick sen och hämtade en hink och ställde bredvid mig.

- Tack..

- Allt för att du ska bli frisk.

Niall sätte på tv:n och sa:

- Jag går ner till apoteket och köper lite bättre tabletter åt dig !

- Mm, tack.. sa jag och försökte klämma fram ett leende.

Jag hörde hur han sätte på sig skorna och jackan.

- Jag kommer senast om en kvart ! Ring om det är nått, eller säg till Harry !! Puss !

Jag hörde hur dörren stängdes och jag suckade.

"Varför får jag alltid influensa och magsjuka på vintern ?"

Jag kände hur det kurrade i magen och jag blev genast lite gladare.

För om man har magsjuka så är man inte hungrig.

Så jag har antagligen influensa.

Jag gick upp ur soffan och gick till köket för att se om det fanns nått att äta.

Det fanns inget bröd, så jag gick till telefonen som satt i laddaren.

Jag knappade in Niall's nummer och han svarade snabbt.

- Hej ! Går det bra ?

- Hej ! Ja, jag är faktist lite hungrig, så om du har vägarna förbi en mat affär kan du väl köpa med lite bröd och juice ?

- Visst ! Jag ska betala nu så jag måste lägga på !

- Tack ! Puss !

- Puss !

Jag la på och gick och till soffan igen.

Någon sprang nerför trappan och jag anade att det var Harry eller Lex.

Personen som visade sig vara Harry skulle gå in i köket när han fick syn på mig.

- Är du sjuk ?

- Jag tror det, troligtvis influensa.

- Jahapp, jag skulle bara gå och hämta lite vatten, vill du ha ?

- Ja tack !

Harry gick in till köket och kom sen tillbaka med två vattenglas, han ställde ner det ena på bordet framför mig och sa:

- Här ! Krya på dig !

Jag log tacksamt och han gick sen upp igen.

Jag skulle precis sträcka mig efter glaset när jag hörde dörren öppnas och Niall ropade:

- Tillbaka !

Jag gick upp ur soffan och gick ut till hallen för att hjälpa Niall att bära.

Vi bärde in sakerna till köket och Niall sa:

- Jag går på toa.

- Gör det.

Han gick in och låte dörren, samtidigt passade jag å att smuggla ner 200 kr i hans plånbok.

Han ska ju faktist inte behöva betala för mig. Jag har pengar.

Jag hörde hur Niall spolade och jag skyndade mig till soffan och la mig snabbt ner.

Niall kom och satte sig i soffan och jag la mitt huvud i hans knä.

Jag tittade upp på honom och han böjde sig ner och kysste mig.


With a taste of your lips i'm on a ride, and that will never get end..♥

_____________________________________________________________________________________-


Naaaww, sött av Niall att hjälpa Bells när hon är sjuk...♥

Men stackars Bells :c

Hoppas det räcker !


xx Tilde xD

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards