One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Tilde & Moa - 20 november 2012 22:59

 

Vanessa's Perspektiv:


Jag vaknade nästa morgon av att solen lös in genom persiennerna, jag lyfte upp mobilen som låg bredvid mig på nattduks bordet, klockan visade 07.03, jag reste mig sakta upp ur sängen och började gå mot badrummet, jag kollade i spegeln ovanför handfatet, jag gick mot duschen som står intryckt i högra hörnet och satte på radion som satte igång med att spela lite musik, jag satte även på duschen och tog fram en gummisnodd i en utav lådorna vi handfatet.
Jag böjde mig bakåt och satte upp håret i en ganska hög toffs och drog av mig min t-shirt jag sover i.
Och sedan gled trosorna ner och jag hoppade in duschen.


Jag stod i duschen i kanske 10-15 minuter innan jag bestämde mig för att gå ut och ta på mig lite kläder, det blev en lätt liten sommar klänning med ett par svarta tights, klänningen var mörklila högst upp utan axelband med blommor på och sen blev den lite ljusare under midjan, fast det var bara blommor på den mörka delen.
Jag tog sedan upp mobilen och kollade att jag hade fått ett meddelande från Josh
"I miss you really much, you now that right?" Meddelandet var skickat för ungefär 20 minuterades när jag stod i duschen, jag skrev att jag saknade honom mer och sen gick jag in i badrummet och blåste håret torrt och sen hade jag på lite vattenfasst mascara.


Jag kom ut i köket i hopp om att mamma stod dör och lagade frukost år mig, vilken hon inte gjorde.
Jag hittade istället en lapp där det stod att hon och pappa var både på jobbet och att min lärare skulle komma snart.
Ja jag har en privatlärare som kommer hem varje vardag kl. 8.30 och stannar till 15.00 och gör allt som man ska göra i skolan med mig, matte, SO, svenska ja ni förstår säkert.


Jag tog fram smöret och bredde på en lagom mängd med smör på mackan jag också tagit fram och började äta, det började ringa på dörrklockan och kollade på klockan på vägen och såg att den bara var åtta, men jag gick mot dörren för att öppna med mackan i handen.


Jag öppnade dörren och sa:
"You're really early today." Jag kollade upp och möttes av Harry Styles, Louis Tomlinson och Niall Horan.
"Ehm, what are you guys doing here? My teacher is here very soon, and then you guys can't be here!" Jag var rätt chockad av hur jag faktiskt reagerade när jag såg dom, don skrattade åt mig och sa
"We are your teacher today." Sa Harry jag bara gapade.
"So lets get started!" Sa Louis och gick in och dom andra på ett led efter.
Jag följde efter dom in i köket där dom tog bort frukost grejerna och tog fram massa pennor och block och sudd och sånt man kan ha behov av i skolan.
"Why are you guys my teacher?"
"Are you not happy to see us, because we can go if you want?" Sa Niall.
"No of course not."
"Good." Sa Harry.
"But you didn't answer my question, what are you guys doing here?" Min mobil plingade till och det stod "Filip<33" och sen "Vanessa, This is really hard to say, but it's over. Sorry!" Jag kände en tår rinna ner för min kind och killarna som tydligen hade läst meddelandet hade redan rest sig upp och skyndat sig fram till mig för att trösta..


Strax därpå kom ett nytt meddelande, fasst detta var från Josh det stod:

"Hutchetrson♥

I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts to miss you.♥"

Jag log på meddelandet, till och med ett litet skratt kom ut ur munnen.

"So, it looks like you already have someone who can make you smile even when you are most disappointed."

Jag kollade upp och log mot Lou, och nickade..
____________________________
Detta var ett inlägg från min mobil, hoppas att det blev bra poss Moa!

Av Tilde & Moa - 20 november 2012 18:28

 

"Hello it's Vanessa" svarar jag i mobilen som jag precis tagit upp från väskan.

"Hej, det är Cassie"

"Hej vad gör du?"

"Undrar vart du är! Du skulle va här för en halvtimme sen!"

"Oj sorry, men jag gick förbi ett starbucks, och jag liksom hörde hur milkshaken ropade till mig!" sa jag och sög upp lite milkshake från  sugröret.

"Du är att roligt du, men skynda dig! Behöver forfarande hjälp med matten!" jag skrattade och sa:

"Jag är påväg"  jag kollade jämt upp från ha gått och kollat ner i marken, och går rakt in i en kille!

"Wow, i'm so sorry, please forgive me?"

"Well i'm was supposed to drink that milkshake, but i guess you can do this with a milkshake to?"

Jag kollade upp och möts av Niall Horan från One Direction.

"I'm so sorry for that I did destroyed your shirt, but it's a Hollister just around the corner, we could go there and i'll buy you a new one."

"Well thanks, but no thanks."

"Why not?" jag kollade in i hans blåa ögon.

"Well because, it cost a lot, and I can not ask you for the service, sorry!"

"But, no! I want to buy you a new shirt." Jag kollade på han och han såg ut att bli lite små irriterad

"You will not give up before you have bought me a new shirt right?

"No!"

"Thought so."

"So it's a yes?"

"Yes!"

"Good!"

"But we need to hurry, my firend is waiting for me."

"Oo right!"

 

- En timme senare-

"It was nice to meet you Vanessa."

"Nice to meet you to Niall."

"So can I have your number?"

"Sure!"  jag skrev in mitt numer i hans mobil och vi sa hejdå, sedan började jag gå mot Cassie.

Niall hade köpt mig en ny tröja som turligen fans kvar i min storlek och allt och sedan hade vi gått till starbucks och han hade köpt mig en ny milkshake.

 

Jag öppnade den stora dörren in till byggnaden och möttes av Clarissa och Elina jag suckade.

"Hi Vanessa!" sa dom samtidigt.

"Hi." sa jag tyst och fortsatte gå.

"So do you going to meet Josh soon?"  jag stannade upp och lika så dom.

"Yes actually i'm going to him this weekend." jag fortsatte gå, mobilen började ringa och jag tog snabbt upp den och svarade:

"Hi Josh!"

"Hi princess, what are you doing?"

"I'm on my way to Cassie, and you?" Clarissa och Elina stannade när jag sa Cassie och gick.

" On my way to lunch."

"Sounds nice."

"Yeah, I can't wait to see you this weekend."

"Not me either!" sa jag med ett stort leende på läpparna.

"So how is it going with Filip?"

"Not so good, I think he's have another girl beside me."

"Ooh, I see. Then I've gott lucky!" jag öppnade dörren in till Cassie och möts av en ganska sur blick.

"Why have you gott lucky?"

"Because the guest bed have been, how am I going to say this, broken." jag skrattade till och lutade mig mot dörren.

"So?" 

"So, you and me have to share bed." när han sa det började jag gapskratta och Cassie kollade undrandes på mig.

"Okey then"

"So you not mad?" 

"Of Course not!"

"Good, becuase it's gonan be realy funny to share bed with you! But I have to go now, the food i screaming they want me to eat them!"

"Bye Josh!"

"Bye Ness!"

 

"Så kan du förklara för mig varför det tog nästan 2 timmar för dig att gå från starbucks och hem till mig?"

Jag berättade allt för Cassie ända från början och hon fatta nog allting av det jag sa.

 

-2 timmar senare-

"Nessa, ditt liv leker verkligen fram, du behöver inte gå på någon jävla skola där det finns divor vart man än går, du har högsta betyg i typ allt, du är bästis med Josh Hutcherson som tycker att det ska bli kul att dela säng med DIG! Du har en pojkvän som älskar dig och du har träffat självaste Niall Fucking Horan från One Direction som köpte dig en ny tröja och bjöd dig på en Milkshake! Plus att han fråga efter ditt nummer!"  jag skrattade åt henne, och när jag tänker efter så leker faktiskt mitt liv fram.

"Men jag måste gå nu" sa jag och reste mig upp från sängen.

"Okej," sa hon och följde med mig till dörren och sa hejdå.

 

Jag stängde dörren efter mig och gick några steg, en ganska het kille gick förbi mig i trapphuset och gick mot Cassie's dörr, jag tog snabbt upp mobilen och skrev "Du älskling, jag tror en riktig heting är påväg att knacka på din dörr snart! ;)♥"

___________________________________________________________________

 

Sådär, nu är andra kapitlet klart, hoppas att ni gillade det poss Moa &clubs;

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards