One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Tilde & Moa - 21 november 2012 21:03

         


Cassie's perspektiv:


" Vanessa, varför går du inte i skolan? Jag menar, istället för hemundervisning? "

" För, jag skulle inte kunna träffa Josh lika mycket, man får ju inte ta ledigt så ofta. "

" Okej!  Jag är sugen på mango juice.. Gillar du det?"

" Okey, what are you guys talking about!? " Det var Harry, tror jag, Harry var väl han i krulligt hår va? Ja, så måste det vara..

" Ehm, nothing! "

" So, Vanessa, let's do this shit, so we can have some fun! " Denna gången var det Louis, tror jag..

" Okey, Okey! "

Vanessa gick till bordet där hennes mattebok låg. Hon hade bara fyra tal kvar att göra, så det gick rätt så fort.

" I'm ready! So let's do something fun! "

" Yeeey! "


" Du Vanessa, jag har tänkt länge på att jag börjar tröttna på min stil.. Och tänkte liksom, färga håret.. Brunt med blonda slingor, och undrade om du skulle vilja hjälpa mig? "

" Jaa! Självklart!! Vi sätter igång på direkten! "

" Guys, can you play playstation 3, while we're going to do something? "

" Of course! "


Jag ochVanessa gick in i hennes badrum. Vi hällde i färgen och sen var det bara att vänta..

Vi gick ut till killarna och väntade, dom spelade Sing Star, alla vann ju, såklart!

När dem körde en låt hostade Harry i slutet av låten och Niall och Louis hann samla mer poäng än Harry då, så han kom sist.

" Hah, Harry! You're such a loser!! " skrek Niall.

Alla skrattade utom Harry, som tog en filt och la över sig.

" Cassie, we have to wash out the colour now! "


" Så, vad tycker du om killarna då? " Vanessa kollade på mig och blinkade med ena ögat.

" Jaa, dom är HETA! Och roliga! "

Vanessa började gapskratta.

" Hahahah du skulle sett din min! Du bara " Jaa, dom är heta! ", som typ "daah" , hahahah! "

" Eeh, okej.. "

" Vem är "hetast" så? "

" Niall.. , så j*vla seeexy alltså!! "

Nu skrattade vi båda två.


Mitt hår hade torkat, och det var faktist ganska snyggt! Jag hade fått några nya kläder av Vanessa att ha på mig också, dem pasade inte henne längre, sa hon. Det var svarta, höga, tajta byxor och en vit stickad tröja.

Vanessa tog med mig ut till killarna.

" Wow.."

Dem såg ut som fågelholkar allihopa! Och helt plötsligt, bara sådär, busvisslade Louis. Jag blev ju förstås tomatröd direkt, jag har ju en viss förmåga att bli en tomat..

Niall skådade mig uppifrån och ner, och sen nerifrån och upp och sa " Eheh, you're so cute! Your little tomato! "

" Oooh, you shouldn't have said that your monkey!! "

Jag sprang mot honom och hoppade på honom, men han hann flytta på sig och springa iväg.

Jag  jagade honom i hela huset och fick till sist tag på honom.

" We are going to Starbucks now, are you guys coming with us or are you staying here? " ropade Harry.

" Okey then! " ropade vi tillbaka.

Vi gick ner och sätte på oss skorna, tog våra jackor och gick ut till dem andra, som stod och väntade på oss utanför.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så, njaa, inte så jättenöjd, men jag fick typ stressskriva.. XD Men hoppas ni gillar det!

Förresten, tack till alla som tittat in även fast vi inte skrivit ett skit! :D ♥

Jag ska sova nu, godnatt! Sov gott och ha en bra dag imooorgon! :D ♥

// xx Tilde ♥ c:

Av Tilde & Moa - 21 november 2012 13:29

 


Vanessa's Perspektiv:

"Okey Vanessa, we need to start, so math or english?" sa Niall och kollade ner i böckerna.

"Not before you guys have answer my question!"

"Okey, we did want to know you more!" Sa Harry och viftade med armarna.

Niall suckade och sa:

"I'd show them the picture I'd took of you yesterday, and they thought you were beautiful." sa Niall som nu hade kollat upp från böckerna från bordet.

"So?" did I said.

"They did want to know you better, so I said you did hade home teaching and then they said they want to be your teacher. So here we are, now math och english."

"Swedish."

"Swedish, we can't swedish?" Louis såg förvånad ut.

"Sorry, but it's thursday and then we always start with swedish." dom suckade och sa fine alla tre.

 

- 3 Timmar senare -

"Can we please invite Cassie, PLEASE?!"

"Ehm sure i guess."

"YES! I'm going and call her right now!"

"Sure." jag tog upp mobilen och ringde henne på direkten 

"Hej snygging!"

"Hej bästis!" killarna kollade på mig med undrande blickar.

"Vad göru?" frågade jag henne samtidigt som jag tog och bet en vindruva i två delar.

"Är precis påväg till lunch."

"Ooh, okey, men hur gick det med snyggingen som kom och knackade på din dörr?"

" Well, jag känner honom." jag som hade stoppat in den andra delan av vindruvan spottade ut den och olyckligts vis råkade Harry stå framför mig och jag spottade vindruvan rakt på honom.

"Ooh! I'm so sorry Harry! I really am!" jag vände mig om och sa till Cassie:

"Käner du han?!"

"Jaa det var ju han som mobbade mig i mellanstadiet!" jag som hade stoppat  in en ny vindruva råkade nu spotta ut den på Niall som stod mitt emot mig.

"Ooh! I'm so sorry Niall! I really am!" han suckade.

"Han gjorde vad!?" sa jag till Cassie och stoppade in en ny vindruva ihopp om att den i alla fall skulle få åka ner i magen.

"Ja det var ju han som mobbade mig för min annorlunda klädstil kommer du väl ihåg?"  Louis hade nu kommit och ställt sig framför mig, och jag som hade en vindruva i munnen hönde ju samma sak, att jag spottade ut den och den träffade Louis.

"Ooh! I'm so sorry Louis! I really am!"

"Vanessa vad gör du? Ska inte du ha matte eller något nu?" 

"Joo, men jag har liksom. Vikarier." och hörde att Cassie skrattade i andra änden.

Jag to upp en ny vindruva och var påväg att stoppa in den i munnen när jag hörde killarna säga samtidigt:

"Do not even think of putting that in to your mouht!" jag skrattde åt dom och kasstade in den i munnen och svalde.

"Sorry!"

"Men du gmn, du kan ju komma hit så kan vi prata lite och "gå" i skolan!"

"Hm, jag vet inte."

"Komigen det blir kul!"

"Hur många gånger har inte du sagt det?"

"Hur många gånger har jag inte sagt det och haft rätt?"

"Många.."

" Just det! Så du kommer?"

" Okej då!"

"Yes!"

" Kommer snart!" och sen la vi på.

 

- 15 minuter senare -

Jag hörde att det knackade på dörren och jag gick och öppnade.

"Hello brother from another mother!" sa jag till Cassie när jag såg hennes huvud sticka fram och hennes fina skratt.

"Hi!" hon tog av sig skorna och hängde av jackan på krocken tillsammans med sin väska och vi gick in i köket.

"Guys this is Cassie, Harry Cassie, Cassie Harry, Niall Cassie, Cassie Nial, Louis Cassie, Cassie Louis!" dom hälsade på varandra och jag hörde att dom viskade något om att dom tyckte att Cassie var het, aa jag hörde i alla fall Niall säga det eftersom han inte är så bra på att viska.

 

Jag och Cassie kollade på varandra och skrattade!

___________________________________________________________________


Soppe, ett till inlägg av Moa.

Om ni undrar varför jag skriver så mycket mitt på dagen och så typ så är det för att jag är sjuk :( men hoppas att det blir bra! ♥

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards