One Direction Novell ♥

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

LWWY - Live While We're Young - "Yes Actully She Have!"

Av Tilde & Moa - 29 november 2012 20:29

 


Tidigare: (Cassie's Perspektiv)
"By the way, how old are you guys?" sa jag.
"I'm 2o, but nearly 21!" sa Louis.
"I'm 18" sa Harry.
"And I'm 19, how old are you?" sa Niall.
"We're 17!" sa Vanessa och log, jag log också.
Killarna nickade och vi drack våra milkshakes samtidigt som vi pratade om allt mellan himmel och jord.


~


Vanessa's Perspektiv:

Sen när vi hade suttit där ett litet tag och bara pratat började vi komma in på lite mer.. Privata saker, som till exempel "When was your first kiss?" "Have you a big crush in someone?" "If said -I think I like you- what would you say then+" ja, lite alla möjliga frågor.
"So, Cassie." sa Niall.
"Do you have a boyfriend?" Cassie skulle precis öppna sin mun när jag hann före och sa:
"Yes, or maybe no. You know as well as ever, one moment they're like two lovebirds, and then suddenly says one, "I hate you!" and then by type two days said the other suddenly, "I love you!" sa jag och ryckte på axlarna.
"Nessi, could I talk to you for a minute."
"Yeah sure." jag följde med henne till toan där hon fick ett "litet" utbrott på mig, som vanligt helt enkelt.
"Vanessa, jag har ingen kille!! Än,.. Har ju typ en på G men, DU KAN ÄNDÅ INTE SÄGA ATT JAG HAR ETT FÖRHÅLLANDE MED NÅGON!!"
"Cassie, chilla. Såg du inte Niall's face när jag sa att du var upptagen?"
"Ehm, nej.."
"Juste! Han blev ganska.. Ledsen." sa jag och gav henne ett fånigt smile.
"Cassie, jag vet vad jag gör. Spela bara med." sa jag och blinkade ena ögat mot henne.
Hon nickade och vi gick tillbaka till dom andra killarna.
"So Nessa, does you got a boyfriend?" frågade Niall och kollade på mig.
Jag skulle precis öppna min mun när Cassie började prata.
"Yes actully she have. Do you guys know Josh Hutcherson?"
"Ehm Yes, is that her boyfriend?!?" Cassie skulle precis fortsätta när jag sa:
"Noo? Me and Josh?" det fick mig att skratta lite grann.
Okej det var därför vi shoppade kläder från början men..
"Me and Josh are just friend, you guys did saw by you self that my boyfriend did break up with me on my phone?"
"Fan också!" sa Cassie och jag kollade på henne och skrattade.
"But way did you lie then, I mean about Vanessa and Josh?" sa Louis och kollade på Cassie.
Wow, jag tyckte verkligen synd om Cassie.
"Becuse I did lie about that she got a boyfriend. But I did had a very good reason!"
"Then tell us." sa Niall och log.
"Beacuse you love Cassie and Cassie does love you. Okey maybe not love but like and I know oh I know that Niall want to ask Cassie for a date but he is to scared and Cassie wouldn't believe me if i did tell her, so I did have to prove it!" sa jag när jag tog upp min milkshake och drack upp det sista.

Alla kollade på mig. Ingen verkade fatta riktigt vad jag mena så jag sa:
"Niall, Cassie does like you so I think you should ask her out for a date. And Cassie, Niall likes you so I think you should say yes when he asks you out." sa jag och kollade på milkshaken.
"Damn it, it's nothing left,. I think I should go and buy a new one. Harry, Louis are you guys want to follow and bye a new one?"
"Yeah sure!" sa Harry och jag vände nu blicken mot Louis,
"No thanks, I think I stay here and watch whats going to happend next!" jag sparkade till honom under bordet och log mot Niall och Cassie som nu kollade på oss.
"Okey fine!" sa Louis och vi reste på oss och gick och beställde nya milkshakes.
När vi vände oss om för att gå tillbaka till våra platser såg vi Cassie gå ut från Starbucks, jag kollade chockat efter henne och gick sen till Niall och ställde ner milkshakens och sa:
"What did happend?"
"I did like you said and ask here out but she said no beacuse she didn't think it should work and then she start to cry and run away."
"BUT WAY DIDN'T YOU STOP HER?!?" han ryckte på axlarna, och just nu blev jag riktigt sur på Niall och sprang ut från Starbucks och skrek hennes namn:
"CASSIE?!?" jag såg henne inte någon stans jag gick ett varv runt men såg henne inte någon stanns.
Jag sprang bort mot hennes "hem" också hennes skola.
Jag öppnade den stora porten in och sprang upp till hennes rum och knackade och bankade men ingen öppnade.
"Cassie är du där inne?!" skreck jag till henne.
Inget svar, jag tog ur en hårnål från håret och stoppa in den i nyckelhålet och fick upp dörren.
Ingen där. Jag suckade, vart kan hon vara.
Jag gick tillbaka till Starbucks. Niall, Harry och Louis satt kvar vid samma bord som förut.
Vart kan hon vara?!
"Did you find her?" frågade Louis lite oroligt, jag skakade på huvudet som svar.
"I did went to her school, but she was not there." En tår rann ner för min kind när jag satte mig brevid Harry.
"It will be okey!" sa Harry och la armen om mig.
"But think if something happend to her!"

Vi satt tysta en stund innan jag kom på det.
"I know were she is! Of course se is there! How stupid I am!"
Killarna kollade på mig och sa:
"Follow me!" vi reste oss upp och gick iväg..


~


Sådär, det kanske inte blev så jätte långt men jag hade börjat skriva så stängde min dator av sig så då fick jag börja om och aa, ni fattar säkert!
// xx Moa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde & Moa - 13 augusti 2013 10:34

Hejsan! Ville bara säga att det kommer antingen komma ut en eller två personliga beskrivningar idag, eller så kommer en imorn och en på torsdag, beroende lite på vad vi hinner med och så. Men de var bara de jag skulle säga.. Så hejjdåååå ;*** xo...

Av Tilde & Moa - 11 augusti 2013 20:00


  Cassie's Perspektiv: "Wow, he's so beautiful princess." Niall satt på en stol i vårt rum på passienthotellet, som var på sjukhuset i London. "He got's it from you." Niall kollade upp på mig och jag log. Jag packade ner dom sista sakerna oc...

Av Tilde & Moa - 9 augusti 2013 10:12

Tidigare: "What the hell are you doing?!" sa Niall med tårar i ögonen. "Exactly the same thing as you did to me with that stupid blonde girl with big boobs!" skrek jag. Jag kände hur det brände i ögon och tårar strömades ner för mina kinder. ...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 17:00


Tidigare: "Tell Harry it's over." sa jag och började gå upp till hotellet för att hämta mina saker, jag tänker fan inte dela rum med det där, äcklet!! Jag hörde Cassie säga något till dom andra innan hon sprang efter till mig,  "Vart ska du?" s...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 14:24

HejsanSvejsan!   Nu har vi en ny header här på bloggen, igen.. #bristpåliv  Såhär blev den.   Som ni säkert redan har sett, men yållå.  Personligen så blev jag rätt nöjd med den. Och sen har vi även bytt presentation's bild också.  ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards