One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Tilde & Moa - 3 december 2012 17:25


Tidigare Niall's Perspektiv:

Hon kysste mig.. Hon kysste mig!!

Jag stod lutad mot hennes dörr och log, som en idiot.

Jag förstår mig inte på tjejer, först jätte ledsen, sen någon sekund efter är dem jätte glada? ..

Men det struntar jag i nu, för detta, var den bästa kvällen, på länge..


~

 


Vanessa's Perspektiv:

 

Jag tog upp mobilen från fickan, och låste upp den och gick in på kontakter. 

Jag klickade upp Josh och tog ett djupt andetag. 

"I can't do this." sa jag för mig själv och låste mobilen igen. 

Men jag måste ju säga det till honom för eller senare..

Jag tog upp mobilen igen, och den här gången, den här gången skulle jag faktiskt ringa honom.

Jag tog upp mobilen igen som jag hade lagt på soffan och skulle precis klicka på "mobil +**********" när mobilen ringde och det stod Cassie. Jag blev glad av att se hennes namn lysa upp mobilen samt hennes bild när hon ringer, det är en bild på henne och mig när vi står vi en brygga och fromar våra armar till ett hjärta med en solnedgång. 


Jag drog med fingret så att samtaleet startades och sa:

"Men tjenare!"
"Haha hej Nessi." 

"Göru?" sa jag och satte på tv.

"Jag har precis.. Jag har.. Jag.."

"Du har vad?" sa jag och inte fatta något.

"JAG KYSSTE PRECIS NIALL FUCKING HORAN!!" jag gapade och drog bort mobilen från örat efttersom hon skrek ganska högt,.

"WOW! Grattis!" sa jag och log även fast jag visste att hon inte kunde se det.


- 15min senare. -


"Hejdå Cassie!" 

"Hejdå."

Vi la på och jag gick ut i köket och fram till kylen och tog fram ett paket med mjölk samt ett glas och hällde upp mjölken och tog en klunk.

Jag ställde in mjölken i kylskåpet och glaset i diskhon, tänk om jag börjar på Cassie's skola kanske jag inte kan göra så, eller hon har ju ett litet kylskåp och så då men, men å andra sidan så kanske jag inte riktigt kan gå ut och in så som jag vill.

Men tänk om dom har massa regler man måste följa, 
"ÅÅH!" sa jag och slog i foten i bordet vilket jag ångrar för det gjorde jävligt ont! 


Jag gick in på sovrummet och in i mitt egna badrum för att skölja bort sminket och sätta upp håret i en slarvig, lös knut bak på huvudet. 


Jag gick ut från badrummet och in i mitt rum och fram till min walk in closetm som jag älskar nästan mer än allt annat. Och jag har aldrig sett någon sån på Cassie's skola.

Det här kommer verkligen bli svårare än vad jag trodde.

Innan Cassie hade gått förut hade hon frågat om jag kunde komma och bo hos henne, och dela rum med henne och så, jag sa att ju skulle tänka på det.


Jag satte på mig min pjyamas och gick och la mig i sängen.

"Juste, jag måste borsta tänderna, äsch tar dom extra länge imorn!" sa jag för mig själv och la mig i sängen för att sova.


 (Lyssna gärna medans ni lässer!)


När jag nästan hade somnat kom jag att tänka på Josh.

Jag reste mig upp och gick in i vardagsrummet och tog upp mobilen och ringde Josh.

"Hi it's Josh!"
"Hi Josh!" sa jag och försökte låta lite glad.

"Hello Nessa!"

"Josh, we need to talk." 

"Oh, that never sounds nice when a girls says -We need to talk-" jag skrattade och sa:
"I can't come to you this weekend. Or next weekend, or the weekend after that."

"Why not?" han låt så ledsen att jag kände en tår rinna ner för kinden.

"Och folk tror att mitt liv är perfekt.." mumlade jag tyst för mig själv.

"Vanessa you know I can't swedish that good!" jag skrattade igen coh så gjorde han med.

"I'm gonna miss this talk with you!"

"Why do you say so?" jag andades in djupt.

"Vanessa?"

"Josh, we can't see each other anymore, my dad has seen my grades started to fall and I just generally become worse in school, and he thinks it depends on you."

"But that't not fair!"

"I know. But could you just, delete my number? Or please, delete all me and from you mind?" 

"But it's never gonna work to delete you!?" några tårar rann ner för min kind.

"Please! For me!?"

"Well, I could always try if it is that how you feel."

"I'm so sorry Josh!" 

"Well, I know how your dad is so."

"I gotta go, bye!"

"Wait!" 

"Yes?" 

"Does this mean that this is the last time I'm gonna hear your woice?"

"Yes, sorry.!"

"But Vanessa please. If this is the last time, I want you to sing for me." jag suckade lite och tänkte, det är ju faktiskt sista gången jag frå höra hans röst.

Så jag började sjunga och när låten var slut sa jag:
"Bye Josh, I'm gonna miss you really much! But we did know when we did start to be friends that this gonna happend." jag hörde att han gråt.

"Yeah I know! But I didn't thought it would happend so fast!"

Jag tog en sista suck och sa:
"Bye Josh!"

"I will never forget you Ellie Vanessa Edward!" tårarna började rinna som bara den när han sa det.

Jag tog mobilen från örat och la på.

 

Josh Perspektiv:



She hung up, I started to cry, not much, but not little either
I never thought it would be so hard to lose such a close friend so much.


Vanessa's Perspektiv 6 veckor senare:

"Harry&Niall kommer över och kollar på film med oss." jag log mot henne och hon log tillbaka mot mig.

En vecka efter jag och Josh hade sagt "hejdå" så flyttade jag in hos Cassie och hon tog väl hand om mig.

Mina betyd gick genast upp i topp när jag började på den här skolan och blev faktiskt ganska populär men, jag hade alltid Cassie vid min sida.


Och Harry, ungefär 2 veckor senare jag hade flyttat in hos Cassie frågade Harry om inte han och jag kunde gå och se en film någon gång. 

Och så börjde vårt förhållande och jag måste säga, att jag var nästan lite glad att jag sa hejdå till Josh, för annars hade nog inte varit något "Varry" i Directioner-världen.


Men även fast allt var så bra så kände jag liksom alltid ett litet hål i hjärtat som liksom aldrig riktigt ville bli helt.

Under dagen när jag var omgiven av Cassie och Niall, Louis, Harry, Zayn och Liam då kändes allt perfekt precis som det inte kunde bli bättre, men på kvällen när det var dags att sova så kom det där hålet tillbaka och det gjorde ofta ganska ont, men det gjorde bara att jag komihåg att Josh fortfarande finns där ute någonstans och att det alltid kommer att vara så.


~


Såå, det var det kapitlet. :D

/ xx Moa

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards