One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Tilde & Moa - 7 december 2012 20:50

Tidigare: 

Han kom närmare och närmare med kniven i högsta hugg.

"No, please! Stop!!" nästan grät jag fram.

"Mowahahahah!!" skrattade han ondskefullt och riktade kniven mot mig.

Plötsligt slogs dörren upp. 

Där stod Vanessa, Niall, Harry, Louis, Zayn och Liam.

"STOOP!!" skrek någon utav dem, jag kunde inte riktigt konsentrera mig nu, jag var så rädd.

Louis kastade en boll på mannen så att han ramlade, samtidigt såg jag Niall ta upp mobilen och slå ett nummer.

 

~

 

 

Vi satt på polisstationen för att polisen skulle fråga lite frågor.

Efter kanske en timme fick vi gå hem.

Jag och Cassie fick ledigt nästa dag från skolan, men killarna fick åka till studion och spela in till deras nästa skiva.

"Cassie?" sa jag och knackade på vår gemensamma dörr till sovrummet.

"Det är öppet." högt nog för att man skulle höra det.

Jag tryckte ner handtaget och gick in till henne med en bricka med mackor och Oboy.

"Hur är det?"

"Hur tror du att det är? För mindre än tio timmar sen försökte en man döda mig för att jag var ihop med Niall som förresten inte ens har pratat med mig idag."


Jag gick och satte mig på sängen brevid henne och la armen om henne och tryckte henne mot mig. 

"Vill du att jag ska prata med honom?" 

"Nej! Eller Jo! Eller nej! Jag vet inte!" jag skrattade åt henne och började stryka handen över hennes arm.

"Jag har lovat Harry att komma och kolla när dom spelar in en musikvideo, Little Things you know. Och du kanske ville följa med? Eleanor ska med? Och Danielle. Och Perrie,.!"

"Gå med dina vänner jag klarar mig."

"Men Cassie, det känns inte rätt. Du är här och är ledsen och jag är ute och har roligt."

Hon kollade på mig medans jag reste mig upp.

"Du blev ju faktiskt nästan mördad för 10 timmar sen!" hon skrattade åt mig när jag samtidigt sträckte ut handen i väntan på att hon skulle ta den. 

Hon kollade mig in i ögonen sedan på handen och tog emot den.

"Yes!" sa jag och drog med henne in på toaletten och började sminka henne lite granna. 


(Vill ni se Vanessa's Outfit kolla på collage där uppe.)

Vi hörde att det knackade på dörren och jag reste mig upp från soffan och gick mot dörren och öppnade där Perrie, Eleanor och Danielle stod, och alla hade stora leenden på läpparna.

"Are you ready?" jag nickade och ropade på Cassie som kom skuttandes ut och vi tog på oss våra skor och jackor samt hängde väskorna över axlarna och gick ut och bort till studion.

Jag tyckte nästan lite synd om alla Directioners där ute, jag menar det är fem killar, och 5/5 killar har flickvänner.


Vi öppnade den stora dörren och gick in till studion där killarna stod och spelade in, Harry gick fram till mig och lyfte upp mig och kysste mina läppar mjukt och så gjorde dom andra också, utom Niall&Cassie.

Niall hade gått fram till Cassie men, hon hade bara gått förbi honom och satt sig på en stol.

"Cassie," sa jag och kollade menande på henne.

"Vad?" sa hon lite kaxigt. 

"Du kan inte bli sur på honom för alltid, speciellt inte när det är ett fan som har klippt ihop bilden." hon suckade.

"Men jag har.."

"Jag vet att du har nästan blivit mördad för mindre än 11 timmar sen, jag vet att du har svårt att släppa det, men du måste förska att komma vidare. Och en bra början är att förlåta Niall." sa jag och vände lite på huvudet och kollade fortfarande in i hennes ögon. Hon himlade med ögonen och gick fram till Niall och kysste honom på munnen och sa:
"Sorry for I didn't believe you."

"It's Okey, special now when I got you back!" sa han och blinkade med ena ögat. Vi andra skrattade och killarna började fortsätta att spela in.


- 4timmar senare -

"Bye Danielle som va tvungen att gå till XFactor och repa inför kvällens show, och Perrie var tvungen att va kvar i studion och spela in med sitt band.

"I think I'll go home to!"

"And I'll go homw with you!" sa Louis och log stort mot Eleanor, vi andra skrattade och sa hejdå till han och Eleanor och gick in den stora byggnaden och hörde att min mobil började låta och tog upp den för att se vem det var.

"Hi Dad!" sa jag när jag hade svarat.

"Hi sweetie, what are you doing?" 

"I'm just did come home. Whas it something special?"

"Yes actully, me and mom are going to fly over to U.S.A, the job you know."

"Yeah I know."

"And we did just want to say that to you!"

"You don't gonna ask if I want to go with you?"

"Yes, or no, we did want to suprise you that you could come with us to U.S.A but. You rector said no, so sorry sweetheart!"

"It's okey dad!" 

"Bye sweetie."

"Bye!"


Vi la på och gick till min och Cassie's dörr.

"So, Vanessa."

Jag kollade på honom. 

"Louis did left so, maybe you want to come with me?"

"Yeah sure!" sa jag och log mot honom.

"Or." sa jag och vände mig om och kollade på Cassie som nickade, till ett ja eftersom jag tror att hon förstod att jag undrade om jag gick gå eller om jag skulle stanna kvar hos henne.

"Good!" sa Harry som också hade kollat på Cassie och tog min hand och vi gick upp till Harry&Louis's lägenhet.


"So Vanessa, what are you want to do?"

"FIFAA!" sa jag och sprang iväg mot vardagsrummet med en skrattandes Harry efter mig. 

Vi startade spelet och började köra, första halvleken stod det 2-2 men i andra halvlek vann jag med 5-3.

Och så  forsatte det ett bra tag.

"I can't believe it! You have win 5 times in straight now!" jag skrattade och nickade.

"Yeah!"

"Can't you teach me some Swedish!"

"Okey, what do you want to know?"

"How do you say: -I love you Vanessa-?"

"Jag älskar dig Vanessa." sa jag och log.

"Jaaag elskaar dej Vanessa?" jag skrattade åt hans dåliga uttal och sa:
"Yeah rigth! Next." han skrattade och sa:
"So you say I'm not good at Swedish?"

"Yes!" sa jag och skrattade.

"But I can say: Roompa!" sa han och jag skrattade.

"What? Was that not right?" 

"Yes it was right!"

"Yes! There you see, I can swedish!"

"Yeah you could say butt. Congratulations."

"Ha-ha really funny!" jag tog upp fötterna i skräddarställning och kände att mobilen tryckte mot låret så jag tog fram den och la den på bordet.

"I'll go and pee."

"Nice that you tell me that!" jag skrattade åter igen och gick bort mot toaletten.

 

När jag kom ut från toaletten var det första jag möttes av att klockan stod på 00.48

"OMG Harry I need to go!"

"Why?"

"Look at the clock!?" sa jag och gick in i vardagsrummet där Harry satt i soffan.

Jag kollade på bordet som stod framför soffan.

"Where's my phone?"

"I don't know." sa Harry och kollade på tvn.

"Come on Harry, you know where it is!"

"If you give me a thing, mybe I know something."

"Then what do you want?" han reste sig upp och drog mig närmare honom till soffan, sedan knuffade han mig lite lätt så jag trillade ner på soffan och han var snabbt upp och log på mig.

"A kiss!" jag suckade och la händerna på hans nacke och började kyssa honom.

 

"You have to do much better then that!" sa han och blinkade med ena ögat och jag la återigen händerna på hans nacke och började leka med han lockar och började kyssa han.

Jag drog mig tillbaka och kollade på han.

"It's in the back pocket." sa han och log.

Jag tog handen mot han vänstra bakficka och stack ner handen men kände inget.

"The other one maybe?" jag suckade och förde handen till den högra fickan och stack ner handen, och där va mobilen.

"And now Harry, move you fat ass frome me." sa jag och log, han reste sig upp och hjälpte mig upp.

 

~

 

Sådär! Hoppas att ni gillade kapitlet.

/ Xx Moa

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards