One Direction Novell ♥

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Tilde & Moa - 6 december 2012 21:47

Hinner inte med något "Tidigare" nu, sorry!

                                                                                                                 ~

Cassie's perspektiv:


Många i min ålder skulle troligtvis få panik nu. Alltså, om de blev kidnappade. Men det fick inte jag, okej, kanske lite, men inte så mycket. Jag kände mig trygg på något sätt, för det kändes som att någon var påväg.


"Sit down! And don't move!" röt kidnapparen.

"One question, please?" sa jag och log lite "kaxigt".

"Okey then!"

"Why do you kidnap me?" 

"Because I hate you, you have destroyd my daughter's heart! She loves Niall, and when you come into his life, she fell to the floor crying, and I can't see her so! So I have to kill you!"

Okej, nu kom den där paniken.. Han kan inte döda mig! Jag vill inte dö, jag vill leva ett långt och roligt liv, med mina BFF's Vanessa och Zayn. Och mina nära kompisar Louis, Harry och Liam! Niall, vet jag faktist inte om jag vill träffa..


Han kom närmare och närmare med kniven i högsta hugg.

"No, please! Stop!!" nästan grät jag fram.

"Mowahahahah!!" skrattade han ondskefullt och riktade kniven mot mig.

Plötsligt slogs dörren upp. 

Där stod Vanessa, Niall, Harry, Louis, Zayn och Liam.

"STOOP!!" skrek någon utav dem, jag kunde inte riktigt konsentrera mig nu, jag var så rädd.

Louis kastade en boll på mannen så att han ramlade, samtidigt såg jag Niall ta upp mobilen och slå ett nummer.

                                                                                                       ~

Ett litet, men jag måste sova nu! 

Godnatt! c:

// Tilde c: ♥

Av Tilde & Moa - 6 december 2012 19:41

Tidigare: 

Jag tog väskan, stoppa fötterna i skorna, öppnade dörren, och började gå.

Jag kunde inte vara där längre, jag kanske borde skickat ut killarna istället för att jag skulle lämna min "lägenhet"?

Jag hörde en dörr smällas igen långt borta, och att någon började småspringa.

Men jag brydde mig inte om det nu, jag bara gick..



~

 

Vi satt bara där och kolla när Cassie gick.

Efter kanske fem minuter gick jag upp och iväg mot dörren.

"We're are you going?" frågade Harry.

"Out and found Cassie maybe?" 

"I'm go with you!" 
"Yeah me too!" sa Niall och Harry.

"No! I want to found her by myself, okey guys?"

"Why?" frågade Niall fundersamt.

"Niall, she is my BFF, and right now, I don't think she wants to talk to you. Sorry Niall!" 

"Come on Vanessa!" 

"Sorry,.!" dom suckade och följde med mig mot utgången.


"Soo." sa Niall med ett långt o.

"See you around then?"

"See you around then!" sa jag och log mot honom.

"If you don't find her. Call me! Right?" 

"Right!" sa jag, och kollade på Niall, han var verkligen gullig som brydde sig så om Cassie.

Jag kände några händer på mina höfter och kyssar på min nacke.

"Hi Harry!"

"Hi babe!"

"I need to go!"

"But think of I don't let you go?"

"Harry?!" 

"Fine." sa han och släppte mig.

"Bye guys!"


Vart kan hon vara? 

Sa jag till mig själv om och om igen.

Jag gick till alla möjliga ställen, oftast dom dit hon brukar gå.


Starbuck Check!

"Kullen" Check!

Köpcentret Check!

Mc Donalds Check!


Jag svängde runt ett hörn och såg en kille komma släpandes på en tjej. 

Tjej såg väldigt, bekant ut.

Killen tog med sig tjejen och svängde runt hörnet jag precis hade svängt ner i från.

Jag kollade länge efter dom hade svängt, precis som om dom skulle komma tillbaka eller något.


Mobilen låt till: "GE MIG ETT S! S!! GE MIG ETT M! M!! GE MIG ETT S! S!! OCH VAD BLIR DET? TOMAT!! VAD SA NI?!? TOMAT!!" jag tröttnar aldrig på den sms singnalen.


"Hjäöp mig kilöl kidnappsssa mug starkus prappa ypå"


Från dolt nr.

Jag kollade på sms:et och gick sedan tillbaka till skolan i hopp om att hon skulle kommit tillbaka.

Jag öppnade dörren in till min och Cassie's lägenhet och såg ingen där så jag gick ut igen och till Louis och Harry's dörr eftersom dom brukar hänga där.


Jag knackade och det var Niall som öppnade.

"Did you found her?" jag skakade på huvudet och gick in och tog av mig jackan och skorna och hängde av väskan och tog med mig mobilen in till vardagsrummet där killarna satt och spelade FIFA, såklart.

"Oh! Can I play?" 

"Sorry babe, this is a importen match!" 

"Which teams?"

"Niall&Louis aginst me, Liam and Harry." sa Zayn.

"Louis, please can I play?" jag gav honom hundvalps ögon och han gav mig kontrollen.


"I don't get it!" sa Liam.

"You are the king on FIFA!" sa Zayn.

"Well thank you!" jag och Niall hade vunnit med 7-3.

Harry drog upp mig i sitt knä och började kyssa mig på läpparna, men jag backade undan och sa:
"Sorry babe, this is importen, my BFF is gone!" sa jag och reste mig upp. 

Killarna skrattade åt Harry och han räckte ut tungan mot dom.

"Guys, I did get a really, weird sms, and I think it was Cassie, I don't know way, but it just feels like that."

"Show us!" sa Liam.

Jag tog upp  mobilen från bakfickan och tog fram sms:et.


"Is that Swedish? Beacuse it's not English?"

"No, or yes I don't really know."


Hjäöp mig kilöl kidnappsssa mug starkus prappa ypå, gick gång på gång runt i mitt huvud.

"Wait here a second." dom kollade på mig som om dom ville att jag skulle fortsätta.

"If you check on the phone, you can see that some letters sitting next to other letters like pictures a Swedish sentence." 

"And what does it means then?"

 

"Help me, guy kidnap me, starbucks upstairs."

Dom kollade på mig.

"And yesterday me and Cassie did call a friend from Sweden and tricked him that it was Katy Perry, and then we had hidden number! + that I saw a guy who came dragging with a girl who looked like Cassie."

"Then what are we doing here? My babe want be alive forever!" Vi skyndade oss mot ytterkläderna och sprang iväg mot starbucks.


~

:OOO 

Vad kommer hända?

Är det verkligen Cassie som är tagen?

Eller kanske är det någon annan tjej Vanessa kände som hade hennes nummer? 


Massa frågor, men svaren finns i nästa kapitel!

/xx Moa

Av Tilde & Moa - 6 december 2012 14:33

Tidigare:

Under dagen när jag var omgiven Cassie och Niall, Louis, Harry, Zayn och Liam då kändes allt perfekt precis som att det inte kunde bli bättre, men på kvällen när det var dags att sova så kom det där hålet tillbaka och det gjorde ofta ganska ont, men det gjorde bara att jag kom ihåg att Josh fortfarande finns där ute någonstans och det kommer alltid att vara så.

 

Cassie's perspektiv:


"Vaaafaaan är det som låååååteeeer!!? sa jag ganska högt, men sömnigt.

"Mhhhmm" mummlade Nessa och la kudden över huvudet.

Jag vände mig om och tittade på väckarklocken, jag insåg att det var den som lät, och det hade den gjort ganska länge..

"VANESSA KLOCKAN ÄR 10! VI BÖRJADE FÖR TVÅ TIMMAR SEN! SKYYYNDAA!" skrek jag, och hade nästan lite panik. Jag menar, Mrs Flatcher som vi har fram till 11, är inte direkt en trevlig person.


Jag hoppade upp ur sängen och butta på Vanessa  så att hon ramlade ner på golvet.

"Vad ska det vara bra för?" sa hon surt.

"Hm, ja.. KOLLA PÅ KLOCKAN PUCKO!!"

Hon tittade på klockan och hon förändrades direkt, hon flög upp från golvet och in i garderoben.

Hon kom ut lika snabbt som hon sprang in och sen bar hon av mot badrummet.


Jag tog fram mina svarta mjukisbyxor, strumpor och ett linne.

Jag satte på mig kläderna och ställde mig utanför badrumsdörren och väntade på att Nessa skulle bli klar.


"Klar! Ska vi gå?" sa Nessa.

"Nej, jag har inte borstat tänderna eller håret!"

Jag gick in i badrummet, tog tag i borsten och drog några drag igenom mitt hår. 

Sen tog jag tandborsten, hade på tandkräm, och borstade.


"Klockan är 10.10 nu, vi måste gå!" sa Vanessa.

"Men jag har inte sminkat mig än, äsch, struntsamma! Vi går!"

Jag sätte på mig mina vita Converse, som inte var så vita längre, tog min väska, frågade om Nessa var klar.

Det var hon inte, hennes snören på skorna hade trasslats, så jag hann sätta upp håret i en knut på huvudet.


"Hey, Mrs Flatcher, I'm so sorry that we're really late b..." försökte jag men avbröts av Mrs Flatcher.

"You get detention, in two hours! Came here when school i out!"

"Okey.." sa vi tyst.

Vi gick till våra platser och satte oss ner.

"Hey girls!" det var Zayn.

"Hi!" viskade jag.

"Hey!" viskade Nessa.

De andra killarna vände som om och vinkade lite försiktigt och vi log till svar.

"Take up your math books please, page 473!" sa Mrs Flatcher strängt.

Man hörde suckar och viskningar i hela klassrummet.

Mrs flatcher tittade argt ut över klassrummet och det blev genast tyst..



"Hello girls, welcome to the detention!" sa Mrs Flatcher och log, ett slags "ondskefullt" léende.

"Hi.." sa vi.

"You can sit here Cassie, and Vanessa, you can sit here. It's some rules on the detention, no mobiles, no talking, no food, no laugh and no papers to write message on. And, no sleeping. Understand?"

"Yes, Mrs Flatcher" sa jag.

"Yeah, Mrs Flatcher" sa Nessa.


1 timme senare


Det var så tråkigt här, man fick inte gör någonting. Jag gillar inte att ha tråkigt, det är nog det värsta jag vet, speciellt att ha så tråkigt som det var nu.

Det var så tråkigt att jag nästan började gråta..

Plötsligt hördes snarkningar i rummet, jag var beredd på att Mrs Flatcher skulle skrika åt någon som sov.

Men det gjorde hon inte, för det var HON som sov.

Jag och Vanessa tittade på varandra och började fnissa. 

Och helt plötsligt gick tien jättefort, för när Mrs Flatcher sov, kunde man skicka sms till varandra, toppen!


Kvarsittningen var över och vi var påväg upp mot vårt rum, men vi mötte killarna, så vi stannade och pratade med dem lite.

"How was the detention?" sa Niall.

"Awful. What do you think Nessa?" sa jag, men jag fick inget svar, det hade jag faktist redan ställt in mig på.

Eftersom hon stod och "hånglade" men Harry.

"Hhhm, uuuugh!" sa jag och retades lite med Nessa.

"Som om du inte har hånglat, med Niall!!"

Vi skrattade och killarna förstod ingenting men dem hakade på och skrattade dem med.

Väl uppe på mitt rum satte vi på tv:n, det var nyheterna.

"Some of you guys know the new british/irish romance between One Direction Niall Horan and Cassie Collins, also called "Nassie". At any rate, we have some pictures of Niall with another girl!! And they're holding their hands!"

Bilderna kom upp och jag kände tårarna komma.

Killarna som hade följt med upp kollade på Niall med stora ögon, och så gjorde också Nessa.

"Is it true?" sa Liam.

"No no no, it can't be true! The pics are photoshooped! I promise, it's not real! Please, thrust me!" sa Niall och man såg att han hade tårar i ögonen.

Jag vet att många säger så som Niall gjorde nyss och vet inte riktigt om jag skulle tro på honom.


Jag tog väskan, stoppa fötterna i skorna, öppnade dörren, och började gå.

Jag kunde inte vara där längre, jag kanske borde skickat ut killarna istället för att jag skulle lämna min "lägenhet"?

Jag hörde en dörr smällas igen långt borta, och att någon började småspringa.

Men jag brydde mig inte om det nu, jag bara gick..

                                                                                                        ~ 


Så, lite tråkigt kanske.. Men kom inte på något annat..

Säg gärna till om videon inte funkade! XD 

// Tilde c: ♥

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards