One Direction Novell ♥

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

LWWY - Live While We're Young - "Is it true?"

Av Tilde & Moa - 6 december 2012 14:33

Tidigare:

Under dagen när jag var omgiven Cassie och Niall, Louis, Harry, Zayn och Liam då kändes allt perfekt precis som att det inte kunde bli bättre, men på kvällen när det var dags att sova så kom det där hålet tillbaka och det gjorde ofta ganska ont, men det gjorde bara att jag kom ihåg att Josh fortfarande finns där ute någonstans och det kommer alltid att vara så.

 

Cassie's perspektiv:


"Vaaafaaan är det som låååååteeeer!!? sa jag ganska högt, men sömnigt.

"Mhhhmm" mummlade Nessa och la kudden över huvudet.

Jag vände mig om och tittade på väckarklocken, jag insåg att det var den som lät, och det hade den gjort ganska länge..

"VANESSA KLOCKAN ÄR 10! VI BÖRJADE FÖR TVÅ TIMMAR SEN! SKYYYNDAA!" skrek jag, och hade nästan lite panik. Jag menar, Mrs Flatcher som vi har fram till 11, är inte direkt en trevlig person.


Jag hoppade upp ur sängen och butta på Vanessa  så att hon ramlade ner på golvet.

"Vad ska det vara bra för?" sa hon surt.

"Hm, ja.. KOLLA PÅ KLOCKAN PUCKO!!"

Hon tittade på klockan och hon förändrades direkt, hon flög upp från golvet och in i garderoben.

Hon kom ut lika snabbt som hon sprang in och sen bar hon av mot badrummet.


Jag tog fram mina svarta mjukisbyxor, strumpor och ett linne.

Jag satte på mig kläderna och ställde mig utanför badrumsdörren och väntade på att Nessa skulle bli klar.


"Klar! Ska vi gå?" sa Nessa.

"Nej, jag har inte borstat tänderna eller håret!"

Jag gick in i badrummet, tog tag i borsten och drog några drag igenom mitt hår. 

Sen tog jag tandborsten, hade på tandkräm, och borstade.


"Klockan är 10.10 nu, vi måste gå!" sa Vanessa.

"Men jag har inte sminkat mig än, äsch, struntsamma! Vi går!"

Jag sätte på mig mina vita Converse, som inte var så vita längre, tog min väska, frågade om Nessa var klar.

Det var hon inte, hennes snören på skorna hade trasslats, så jag hann sätta upp håret i en knut på huvudet.


"Hey, Mrs Flatcher, I'm so sorry that we're really late b..." försökte jag men avbröts av Mrs Flatcher.

"You get detention, in two hours! Came here when school i out!"

"Okey.." sa vi tyst.

Vi gick till våra platser och satte oss ner.

"Hey girls!" det var Zayn.

"Hi!" viskade jag.

"Hey!" viskade Nessa.

De andra killarna vände som om och vinkade lite försiktigt och vi log till svar.

"Take up your math books please, page 473!" sa Mrs Flatcher strängt.

Man hörde suckar och viskningar i hela klassrummet.

Mrs flatcher tittade argt ut över klassrummet och det blev genast tyst..



"Hello girls, welcome to the detention!" sa Mrs Flatcher och log, ett slags "ondskefullt" léende.

"Hi.." sa vi.

"You can sit here Cassie, and Vanessa, you can sit here. It's some rules on the detention, no mobiles, no talking, no food, no laugh and no papers to write message on. And, no sleeping. Understand?"

"Yes, Mrs Flatcher" sa jag.

"Yeah, Mrs Flatcher" sa Nessa.


1 timme senare


Det var så tråkigt här, man fick inte gör någonting. Jag gillar inte att ha tråkigt, det är nog det värsta jag vet, speciellt att ha så tråkigt som det var nu.

Det var så tråkigt att jag nästan började gråta..

Plötsligt hördes snarkningar i rummet, jag var beredd på att Mrs Flatcher skulle skrika åt någon som sov.

Men det gjorde hon inte, för det var HON som sov.

Jag och Vanessa tittade på varandra och började fnissa. 

Och helt plötsligt gick tien jättefort, för när Mrs Flatcher sov, kunde man skicka sms till varandra, toppen!


Kvarsittningen var över och vi var påväg upp mot vårt rum, men vi mötte killarna, så vi stannade och pratade med dem lite.

"How was the detention?" sa Niall.

"Awful. What do you think Nessa?" sa jag, men jag fick inget svar, det hade jag faktist redan ställt in mig på.

Eftersom hon stod och "hånglade" men Harry.

"Hhhm, uuuugh!" sa jag och retades lite med Nessa.

"Som om du inte har hånglat, med Niall!!"

Vi skrattade och killarna förstod ingenting men dem hakade på och skrattade dem med.

Väl uppe på mitt rum satte vi på tv:n, det var nyheterna.

"Some of you guys know the new british/irish romance between One Direction Niall Horan and Cassie Collins, also called "Nassie". At any rate, we have some pictures of Niall with another girl!! And they're holding their hands!"

Bilderna kom upp och jag kände tårarna komma.

Killarna som hade följt med upp kollade på Niall med stora ögon, och så gjorde också Nessa.

"Is it true?" sa Liam.

"No no no, it can't be true! The pics are photoshooped! I promise, it's not real! Please, thrust me!" sa Niall och man såg att han hade tårar i ögonen.

Jag vet att många säger så som Niall gjorde nyss och vet inte riktigt om jag skulle tro på honom.


Jag tog väskan, stoppa fötterna i skorna, öppnade dörren, och började gå.

Jag kunde inte vara där längre, jag kanske borde skickat ut killarna istället för att jag skulle lämna min "lägenhet"?

Jag hörde en dörr smällas igen långt borta, och att någon började småspringa.

Men jag brydde mig inte om det nu, jag bara gick..

                                                                                                        ~ 


Så, lite tråkigt kanske.. Men kom inte på något annat..

Säg gärna till om videon inte funkade! XD 

// Tilde c: ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde & Moa - 13 augusti 2013 10:34

Hejsan! Ville bara säga att det kommer antingen komma ut en eller två personliga beskrivningar idag, eller så kommer en imorn och en på torsdag, beroende lite på vad vi hinner med och så. Men de var bara de jag skulle säga.. Så hejjdåååå ;*** xo...

Av Tilde & Moa - 11 augusti 2013 20:00


  Cassie's Perspektiv: "Wow, he's so beautiful princess." Niall satt på en stol i vårt rum på passienthotellet, som var på sjukhuset i London. "He got's it from you." Niall kollade upp på mig och jag log. Jag packade ner dom sista sakerna oc...

Av Tilde & Moa - 9 augusti 2013 10:12

Tidigare: "What the hell are you doing?!" sa Niall med tårar i ögonen. "Exactly the same thing as you did to me with that stupid blonde girl with big boobs!" skrek jag. Jag kände hur det brände i ögon och tårar strömades ner för mina kinder. ...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 17:00


Tidigare: "Tell Harry it's over." sa jag och började gå upp till hotellet för att hämta mina saker, jag tänker fan inte dela rum med det där, äcklet!! Jag hörde Cassie säga något till dom andra innan hon sprang efter till mig,  "Vart ska du?" s...

Av Tilde & Moa - 8 augusti 2013 14:24

HejsanSvejsan!   Nu har vi en ny header här på bloggen, igen.. #bristpåliv  Såhär blev den.   Som ni säkert redan har sett, men yållå.  Personligen så blev jag rätt nöjd med den. Och sen har vi även bytt presentation's bild också.  ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om våra noveller?
 Okej
 Dåliga
 Bra
 Jätte dåliga
 Jätte bra
 OONE DIIRECTIOOON

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Pac-Man Inky

maspeckareee ahah !

Sky Blue Bobblehead Bunny

Header

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards